تبریز، شهری که به حال خود رها شده است!

اختصاصی ساقی آذربایجان: جلسه این هفته شورای شهر تبریز درگیر حواشی حق و حقوق کارگران بود و البته بخشی ازجواب شهردار تبریز در رابطه با پاسخگویی و پیگیری به مشکلات مطروحه در سامانه ۱۳۷ !
این اتفاق زمانی می افتد که در رسانه های جدا از حریم سلطان، روزانه شاهد خیل کثیری از پیام های شهروندان تبریزی نسبت به مشکلات ریز و درشتی هستیم که مطرح و عمدتا بی پاسخ و یا بدون پیگیری می ماند. بعد از حادثه عجیب پخش خرمای تاریخ مصرف گذشته که علی رغم انتشار آن در بستر فضای مجازی، تاکنون واکنشی از سوی مسئولان و عاملان این اتفاق نبوده ایم، مرد شماره یک بلدیه این بار نیز در مواضعی که باز از بالا بود ترجیح داد تا شرایط فعلی را “همه چی آرومه” توصیف نماید و دوره فعلی را یکی از درخشان ترین دوره های تاریخ مدیریت شهری!
این اعتماد به سقف کاذب درست زمانی رخ می دهد که خیابان های تبریز حتی برای تردد تراکتور هم مساعد نیست و بعد از هیاهوی آن چند پروژه که در بدو حضورش پایان یافت، شاهد اتفاق خاصی در این شهر نیستیم البته بجز حاشیه! شهرداری در باد و بروت آن چند پروژه خوابیده و خیالی هم برای بیدار شدن ندارد، عید نوروز بدون اتفاق خاصی در تبریز مثل همه سال های قبل و این بار فاحش تر از گذشته به پایان رسید، پروژه های نیمه کاره و حتی ابر پروژه هایی نظیر آیسان، هشت بهشت فعلا درگیرودار یواشکی های بین بانک شهر و شهرداری گیر کرده و وضعیت آسفالت و فضای سبز هم که وااسفاست، خبری از تکمیل مقبره الشعرا نیست و تملک خانه باقرخان هم راه به جایی نبرده، قمپز ساخت مسکن در شهرک جوانان نیز هاکذا! همه این اتفاقات دست به دست هم داده تا حتی صدای اعتراض ساکت ترین شهروندان هم در بیاید و از اینکه شهر به حال خودش رها شده،گلایه کنند. سامان دهی سگ های بی صاحب و بی پناه، سامان دهی وانتی های میوه فروش در سطح شهر، ترافیک اسفبار و کلافه کننده را نیز بر موارد بالا اضافه کنید تا دقیقا متوجه این به حال خود رها شدن باشید. بزنگاه بحران هم که فرا برسد به پناهگاه های امن خود رفته و از دسترس خارج میشوند و بعد از فروکش شدن بحران در مقابل معترضین به واژه “مرثیه دیمه” اکتفا می کنند! از اتفاقات جالب امروز شورای شهر انتخاب آقایان زعفرانچیلر و صادقی به عنوان اعضای شورا جهت شرکت در جلسات کمیته فنی بازرگانی بود که در نوع خودش جالب است و احتمالا به جهت تخصصی است که در این رابطه دارند و مصدق بارز گماردن و انتخاب افراد بر اساس تخصص شان است. کم کم کار به جایی می رسد که برای حل مشکلات شهر و برون رفت از وضعیت بغرنج فعلی باید دست به دامن دعا و نذری شویم تا شاید از این محل گرهی از مشکلات وا شود. در این بین رسانه هایی که جزو لشکر سایبری این مجموعه هستند و هندوانه زیر بغل وی گذاشته اند نیز کم دخیل نیستند و هر چه هست زیر فاکتورهای ماهانه است که شاید پرداخت می شود. کاش مجموعه شهرداری به جای ایفای نقش زبل خان و حضور حماسی در همه حوزه ها کار را یک به یک پیش می برد و با توجه به گفته های رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با تحقق ۱۱۰درصدی بودجه سال ۱۴۰۲ بضاعتش را هم دارد و همه دیدیدم که برای نجات بانک شهر چه ها که نکرد.

About Author