تبریز و پله برقی‌های همواره تعطیل

غیر فعال بودن اکثر پله برقی‌های پل‌های عابر پیاده در تبریز مردم این شهر را با چالش رو به رو کرده است.

احداث و راه‌اندازی پل‌های عابر مکانیزه برای سهولت در رفت و آمد عابرین پیاده، به ویژه سالمندان، افراد کم توان و ناتوان جسمی و بیماران در کلانشهر تبریز اقدام بسیار شایسته‌ای در دوره های مختلف شهرداری تبریز بوده است ولی امروز متاسفانه اغلب این پله‌های برقی در بیشتر ایام سال تعطیل هستند.

به گزارش ایسنا، تعطیلی این پله‌ها باعث شده که شهروندان به سختی از پله های بی حرکت که نسبت به پله های معمولی بلندتر و غیر استاندارد هستند عبور کنند که این امر گاهی موجب بروز حواث برای آنها می‌شود.

تبریز و پله برقی‌های همواره تعطیل

مردی کهنسال از شهروندان تبریز که در حال تردد از پله برقی تعطیل چهارراه آبرسان است، در رابطه با این مشکل به ایسنا می‌گوید: باتوجه به خرابی پله‌های برقی رفت‌وآمد مان دشوار شده و به علت ارتفاع زیاد هر یک از این پله های برقی نسبت به پله های استاندارد دچار فشار جسمی می‌شویم که این مورد زانو و کمر درد من را بیشتر کرده است.

 

تبریز و پله برقی‌های همواره تعطیل

خانمی که بر روی پله برقی فلکه دانشگاه تبریز در حال تردد است نیز می‌گوید، اگر قرار است این پله‌های برقی همواره خراب باشند، بهتر است از همان اول به جای اینها، پله های معمولی استاندارد ایجاد می‌شد.

او ادامه می‌دهد: رفت و آمد از پله های معمولی به مراتب راحت تر از پله‌های برقی غیر فعال است.

 

تبریز و پله برقی‌های همواره تعطیل

سامان احمدزاده، معاون فنی عمرانی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص این معضل شهر تبریز می‌گوید: اکثر پله های برقی هم‌اکنون فعال هستند اما به دلیل مرغوب نبودن قطعات، شاهد خرابی برخی از این پله های مکانیزه هستیم.

وی افزود: قطعات این پله‌های مکانیزه غالبا چینی بوده و از تهران می‌آیند که همین موضوع باعث زمانبر شدن پروسه نصب و تعمیر می‌شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری تبریز در واکنش به خرابی پله برقی‌های پل عابر پیاده‌ی منتهی به مرکز تجاری جواهر تبریز نیز گفت: رسیدگی به پله های مکانیزه‌ی این پل بر عهده هیات امنای این مرکز تجاری است.

وی در رابطه با تعطیلی آسانسور برخی از پل های عابر نیز ادامه داد: سیاست شهرداری این است که این آسانسور ها را بنا به دلایلی حذف کنیم.

احمدزاده بیان اینکه شهرداری تبریز همواره به دنبال حل مشکلات عمرانی شهر است، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه‌ی تلفنی ۱۳۷ انتقادات خود را به گوش مسئولات برسانند.

تبریز و پله برقی‌های همواره تعطیل

بر اساس این گزارش، پله های مکانیزه تعطیل زمینه نارضایتی اقشار مختلف مردم شهر تبریز را فراهم کرده و موجب وارد شدن صدمات جسمی به بسیاری از شهروندان شده است و امیدواریم مسئولان شهری در راستای رفع این مشکل اقدامات اساسی انجام دهند.

 

تبریز و پله برقی‌های همواره تعطیل

 

تبریز و پله برقی‌های همواره تعطیل

انتهای پیام

About Author