تردد مسافر از گمرکات آذربایجان‌غربی ۱۲۸درصد افزایش یافت

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: در ۷ماهه نخست سال‌جاری، مجموع تردد مسافران از طریق گمرکات این استان ۱۲۸درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
به گزارش ساقی آذربایجان توحید آذربد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۸۵۸ هزار و ۶۷۲ تن کالا از گمرکات استان به خارج از استان صادر شده، اظهار داشت: این میزان صادرات از نظر وزن ۲۶ درصد و از نظر ارزش نیز ۵۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی به خروجی سایر گمرکات کشور از گمرکات استان اشاره کرد و گفت: به دلیل هم مرزی استان با سه کشور خارجی شاهد صادرات سایر گمرکات کشور از گمرکات استان هستیم که در این مدت بیش از یک میلیون و ۸۳۷ هزار تن کالا نیز به ارزش یک هزار و ۸۶۱ میلیون دلار از سایر گمرکات کشور توسط گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.
ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی، بیان کرد: خروجی صادرات سایر گمرکات از گمرکات استان طی هفت ماهه امسال، نسبت به مشابه سال گذشته ۴۵ درصد از لحاظ وزنی و ۶۴ درصد از لحاظ ارزشی کاهش داشته است.
وی با اشاره به افزایش ۸۶ درصدی واردات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی به استان، گفت: امسال ۳۵۷ هزار و ۶۴۲ تن کالا به ارزش ۵۱۶ میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.
آذربد ابراز داشت: امسال میانگین تردد روزانه از گمرکات استان یک هزار و ۷۳۴ نفر است که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۲۸ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: طی این مدت تعداد ۱۸۰ هزار و ۹۳۶ نفر مسافر از گمرکات استان وارد کشور شده‌اند که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۳۵ درصد افزایش داشته است.
ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی، در خصوص تعداد مسافر جابجا شده از طریق گمرکات استان، عنوان کرد: همچنین در این مدت تعداد ۱۸۳ هزار و ۱۸۴ نفر مسافر از کمرگات استان خارج شده‌اند که این میزان مسافر نسبت به سال گذشته ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.
وی به مجموع تردد مسافران در این مدت اشاره کرد و گفت: مجموع تردد مسافران از طریق گمرکات استان ۴۶۴ هزار و ۱۲۰ نفر مسافر بوده که ۱۲۸ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
آذربد همچنین به میزان تردد خودروها نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت زمان نیز در مجموع، تعداد ۲۴۵ هزار و ۶۷۲ خودرو از گمرکات استان تردد کرده‌اند که از این تعداد ۲۴۰ هزار و ۸۰۵ تریلر و کامیون و چهار هزار و ۸۴۷ خودروری سواری بوده است.
وی تصریح کرد: تعداد تردد روزانه خودروهای سبک و سنگین نیز از گمرکات استان یک هزار و ۱۷۰ خودرو بوده است.

About Author