تنور اختلافات نان در البرز همچنان گرم است

بنا به گزارش شهروند خبرنگاران، افزایش قیمت نان هم نتوانسته است آن طور که باید آرامش را به بازار این قوت غالب بازگرداند.
به گزارش ساقی آذربایجان، سال ۱۴۰۰ قیمت نان در البرز علی رغم سایر استان‌ها افزایش پیدا نکرد اما افزایش هزینه دستمزد نانواها، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه انرژی و… برخی نانوایان این استان را برآن داشت تا قیمت نان را سرخود افزایش دهند.
این مسئله به لحاظ قانونی تخلف محسوب می‌شد بنابراین شکایت شهروندان از نانوایی‌ها تا حدی بالارفت که این گزارش‌ها در صدر آمار رسیدگی بازرسان اصناف و پرونده‌های تعزیرات حکومتی قرار گرفت.
بالاخره بعد از مدت‌ها قیمت نان در البرز افزایش پیدا کرد اما اختلافات حل نشده و گزارش شهروند خبرنگاران ما حاکی از ارائه نان بی کیفیت، افزایش قیمت و فروش اجباری نان کنجددار در برخی نانوایی‌ها است.
بهروز حصاری، رئیس اتاق اصناف مرکز البرز در این باره گفت: شهروندان تخلفات واحد‌های صنفی را از طریق تماس با ۳۶۱۱۷ به اصناف گزارش کنند و ما نیز بلافاصله ورود و همان روز نتیجه را به شهروندان اعلام می‌کنیم.
او افزود: براساس آخرین ابلاغیه‌ای که از سوی کارگروه آرد و نان برای ما ارسال شد افزایش قیمت نان براساس کارشناسی افزایش پیدا کرد.
حصاری گفت: تیم‌های متعددی را برای نظارت بر رعایت کیفیت و قیمت نان آماده کرده ایم که مشغول کار هستند.
او افزود: دادستان مرکز البرز مجازات‌های تعزیراتی را پیشگرانه تشخیص ندادند بنابراین دستوری صادر کردند که براساس آن آرد سهمیه‌ای هر واحد نانوایی متخلف قطع شود.
رئیس اتاق اصناف مرکز البرز با بیان این که دربرخورد با نانوایان متخلف هیچ تعارفی نداریم و به شدت برخورد می‌کنیم، گفت: آرد‌های نانوایان برحسب نوع نان متفاوت است؛ نانوایان دیگر هیچ بهانه‌ای برای افزایش خارج از عرف قیمت نان ندارند.
او افزود: نان آزادپز نداریم فقط آرد یارانه‌ای نوع یک و دو داریم که قیمت نوع یک، ششصد تومان و خرده‌ای و نوع دو، نهصد تومان است.
حصاری گفت: آرد سهیمه‌ای برای نانوایی نیست بلکه برای مردم منطقه است و نانوا فقط عامل عامل توزیع آن محسوب می‌شود.

About Author