توانمندترین افراد را خانه‌نشین کردند تا امور در اختیار ناتوانان باشد

مصطفی درایتی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می‌گوید: همان روز که شورای نگهبان کاندیدا‌های انتخابات ۱۴۰۰ را اعلام کرد و توانمنداترین افراد را خانه‌نشین کرد تا امور در اختیار ناتوانان باشد، معلوم بود که قرار است اداره کشور به دست کسانی بیفتد که نه قدرت تحلیل دارند و نه توانایی که بتوانند مشکلات ریز و درشت کشور را رفع کند.

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی مسئول مرکز مطالعات اسلام و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در مصاحبه با رویداد۲۴ درباره شرایط کنونی کشور صحبت کرده است. بخش‌هایی از این مصاحبه را در ادامه بخوانید:

*‌ من به عنوان یک اصلاح‌طلب مشخص است که منتقد وضعیت هستم، اما فارغ از نظر شخصی من و حتی تصور عمومی، معتقدم حتی آن‌هایی که رییسی را حمایت کردند و به او رای دادند، امروز منتقد هستند. در واقع عملکرد ۲ سال دولت به قدری پر اشتباه بوده که کمتر کسی می‌تواند راضی باشد و از دولت دفاع کند.

*‌ کشور را به دست دولتی سپرده‌ایم که نفر اولش هیچ تجربه اجرایی ندارد و از اول هم معلوم بود که حتی آشنایی کمی هم با الزام‌های مدیریتی هم ندارد. به همین دلیل امیدوار بودیم دست‌کم از نیرو‌های کاردان و کارنامه در بدنه دولت بهره ببرد که متاسفانه این کار را نکرد تا یک‌سری آدم بی‌تجربه که تخصص ندارند در دولت وزیر و مدیر شوند.

*‌ ظاهراً آقای رییسی نمی‌داند اداره کشور چقدر مهم و حساس است. دولت رییسی عصاره توانایی جریان اصولگرایی است. جالب است اصولگرایان این روز‌ها به جای عذرخواهی از مردم از بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند و حاضر نیسستند مسئولیت گرفتاری‌های موجود را به عهده بگیرند. در واقع اصولگرایان هر زمان کم می‌آورند، فقط غر می‌زنند و نمی‌خواهند بپذیرند که در مشکلات سهم و نقش زیادی دارند.

About Author