توسعه نیروگاه های مقیاس کوچک در دستور کار شهرک های صنعتی البرز

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز اعلام کرد : توسعه نیروگاه های تولید برق و حرارت همزمان در مقیاس کوچک با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران در دستور کار این استان قرار گرفته است.
به گزارش ساقی آذربایجان «حمید رضا عقاب نشین» در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای توسعه نیروگاه های تولید برق و حرارت همزمان(CHP) در شهرک های صنعتی البرز یک قطعه زمین به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی کوثر و هفت قطعه زمین به مساحت ۲۰ هزار و ۶۰۰ متر مربع با مشخصات فنی و دسترسی مناسب به پست و سرخط های فشار متوسط به ساخت نیروگاه های مقیاس کوچک در شهرک صنعتی امید البرز اختصاص یافته و به متقاضیان واگذار می شود.
وی اضافه کرد: اکنون در شهرک صنعتی اشتهارد ۲ نیروگاه با ظرفیت های اسمی ۲۵ و ۶ مگاوات فعال بوده و احداث یک نیروگاه جدید نیز با ظرفیت ۱۲ مگاوات از سوی بخش خصوصی در حال پیگیری است.
عقاب نشین گفت: همچنین یک نیروگاه ۲۵ مگاواتی توسط بخش خصوصی احداث و در حال بهره برداری است.
وی ادامه داد: در شهرکهای صنعتی دولتی استان به عنوان مشوق و در راستای حمایت از سرمایه گذارانِ نیروگاه های CHP به ازاء تولید هر مگاوات برق، ۱۰۰ متر مربع عرصه صنعتی تا سقف ۲ هزار متر مربع به شرط بهره برداری ظرف مدت ۱۸ ماه به صورت رایگان اختصاص می یابد.
بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز مشغول به فعالیت هستند.

About Author