جایگاه اردبیل در بازسازی عتبات عالیات بی‌نظیر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جایگاه استان اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت در بازسازی عتبات عالیات جایگاه بی‌نظیر و ممتاز است.
به گزارش ساقی آذربایجان آیت‌الله سید حسن عاملی در نشست شورای هماهنگی عتبات عالیات در اردبیل اظهار کرد: وظیفه خطیر و سنگینی بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است تا در کشور عراق و در حرم مطهر ائمه اطهار (ع) طرح‌هایی با رنگ و لعاب معنوی و ارزشی اجرا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به احداث صحن حضرت زهرا (س) و عقیله بنی هاشم در نجف و کربلا اشاره کرد و گفت: خدماتی که جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق و عتبات عالیات انجام داده، اقدامات ماندگار و ارزشمندی است که زمینه رفاه و آسایش عزاداران و زائران حرمین شریف را در کشور عراق فراهم کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: دشمنان مکتب اسلام و اهل بیت همواره سعی می‌کنند تا در مسیر احیا، بازسازی و توسعه عتبات عالیات خللی ایجاد کنند در حالی که مردم ایران با کمک‌ها و جمع‌آوری نذورات همواره در این راه پیشقدم بودند.
آیت‌الله عاملی استان اردبیل را در عزاداری‌های حسینی و ایام محرم استان شاخص و برجسته عنوان کرد و افزود: با توجه به این جایگاه عظیم و رفیع شایسته است عملکرد ستاد عتبات عالیات استان اردبیل در کشور عراق در ردیف فعالیت‌های شاخص قرار گرفته و ما بتوانیم اهداف معنوی و ارزشی را در این حوزه تحقق ببخشیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: حرکت‌های معنوی همواره آثار پر خیر و برکتی را به همراه دارد و ضروری است در احیا و بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق نیز به یک اقدام مؤثر همراه با ثمره معنوی و ارزشی دست بزنیم. در این جلسه رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل نیز به جایگاه دوم استان در بین ستادهای عتبات عالیات کشور اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین کمک‌ها در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان جمع‌آوری شده و ما در قالب اهدای این کمک‌ها سعی کردیم تا بخشی از احداث و توسعه محدوده حرم امام علی (ع) و بارگاه شریف امام حسین (ع) را انجام دهیم.
اسفندیار هوشیار اضافه کرد: در سال آینده تلاش خواهیم کرد تا در کنار راه‌اندازی کاروان‌های زیارتی و فعال کردن ستاد اربعین برای اعزام زائران، بیشترین کمک‌های جمع‌آوری شده مردم را صرف فعالیت‌های عمرانی و خدماتی به زائران کنیم.

About Author