الزام بازاریان و اصناف اردبیل برای دریافت کد کیو.آر

استاندار اردبیل همه بازاریان و اصناف استان اردبیل را ملزم به تهیه و برخورداری از کیو.آر برای ادامه فعالیت صنفی خود در بازار در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا کرد.
به گزارش ساقی آذربایجان، سید حامد عاملی در جلسه گام پنجم سردار سلیمانی و ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا ویروس استان اردبیل اظهار کرد: در حال گذر از آخرین مرحله پیک ششم کرونا هستیم و آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونا سیر نزولی به خود گرفته است.
وی تصریح کرد: برای پیشگیری از افزایش دوباره آمار مبتلایان کرونا در استان، انجام اقدامات پیشگیرانه در طول ایام تعطیلات نوروزی ضرورت دارد.
رئیس ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل گفت: تشکیل جلسات مشترک ستاد مقابله با کرونا و خدمات سفر در سطح شهرستان‌های مختلف استان از سوی فرمانداران برای انجام اقدامات لازم به منظور پیشگیری از شیوع دوباره بیماری کووید- ۱۹ و افزایش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ضروری است.
عاملی افزود: با توجه به پیش‌بینی ورود انبوه گردشگران، مسافران و میهمانان نوروزی به استان پس از ۲ سال خانه‌نشینی مردم، سطح نظارت بر ورود مسافران و نحوه اقامت در سطح مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مراکز رسمی پذیرش میهمان باید به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همه بازاریان و اصناف استان اردبیل ملزم به تهیه و برخورداری از کیو.آر پاسخ سریع برای ادامه فعالیت صنفی خود در بازار بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، سایر دستگاه‌های نظارتی همچنین اکیپ‌های مشترک بازرسی با افزایش سطح بازدید از سطح بازار مرکز استان و شهرستان‌ها، از ادامه کار اصناف فاقد این کد که مربوط به کلیه اطلاعات صنفی و واکسیناسیون صاحب واحد صنفی است، باید جلوگیری کنند.
استاندار اردبیل با اشاره به کسب رتبه دوازدهم استان اردبیل در کشور از لحاظ واکسیناسیون دز سوم واکسن کرونا، خواستار راه‌اندازی پویش واکسیناسیون دز سوم کرونا در استان اردبیل با همکاری آموزش و پرورش و سایر سازمان‌ها و نهادهای تأثیرگذار در این کار شد.
به گزارش خبرنگار مهر این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اعضای ستادهای شهرستانی مقابله کرونا برگزار شد.

About Author