جایگاه فرهنگی تبریز احیا شود

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: با تحلیل محتوای بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص آذربایجان و تبریز و با همکاری نخبگان و مسئولان فرهنگی استان و اقدامات فرهنگی مناسب، سابقه و جایگاه تبریز در حوزه فرهنگی احیا شود.

عابدین خرّم، شنبه ششم اسفندماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: همه مسئولان استان آماده ارائه خدمات مناسب در ایام پایانی سال و همچنین تعطیلات سال جدید و ایام ماه مبارک رمضان هستند و همه مقدمات کار را فراهم کرده‌اند.

وی، آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی، تامین ایمنی جاده‌ها و معرفی نمادهای فرهنگی استان به مسافران نوروزی را ازجمله برنامه‌های استان برای تعطیلات عید نوروز ذکر کرد و گفت: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، مراکز عرضه مستقیم کالا در تمام شهرستان‌های استان و ۲۰ نقطه از شهر تبریز ایجاد شده است تا مردم بتوانند بدون دغدغه، مایحتاج خود را با قیمت مناسب تامین کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه، بر استفاده از فرصت این اعیاد برای برگزاری برنامه‌های بانشاط فرهنگی با حضور خانواده‌ها و اهتمام به موضوعاتی که به ارتقای فرهنگ عمومی می‌انجامد، تاکید کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان در دیدار مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل کارگروهی برای روایت درست از تاریخ آذربایجان و احیای گذشته پرافتخار این خطه، گفت: لازم است با تحلیل محتوای بیانات رهبری درخصوص آذربایجان و تبریز و با همکاری نخبگان و مسئولان فرهنگی استان و اقدامات فرهنگی مناسب، سابقه و جایگاه تبریز در حوزه فرهنگی را احیا کنیم.

خرّم همچنین به افتتاح بزرگترین پردیس سینمایی شمال غرب کشور در تبریز اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در دهه فجر امسال بیش از ۳۳۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی را در استان افتتاح کرد و در حوزه فرهنگی نیز تلاش می‌کنیم فضای فیزیکی مورد نیاز برای فعالان این حوزه را تامین و آماده‌سازی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص چهارشنبه آخر سال نیز به دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها توصیه کرد با اقدامات فرهنگی و توجیه نسل جوان و نوجوان، اجازه ندهند این مناسبت که بهانه‌ای برای شور و نشاط اجتماعی است، تبدیل به آسیب‌های جانی و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی شود.

در این جلسه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان دستگاه‌ها و اعضای حقیقی شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شد، سینا طباخی، حافظ کل قرآن و نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.

جایگاه فرهنگی تبریز احیا شود

About Author