جشن های دهه فجر به تزئین محدود نشود

امام جمعه تبریز گفت: تجلی وحدت ملی در انتخابات، قدرت ملی به همراه دارد که موجب امنیت کشور می‌شود و به تبع آن کشور پیشرفت کرده و اقتصاد شکوفا می‌شود.

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز در محل مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر با تسلیت شهادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: نقش حضرت زینب(س) در روز عاشورا بسیار خطیر بود و همچنین با خطبه های عمیق و غنی در شام، وضع جامعه را تحلیل کردند.

وی در ادامه به ابعاد دیگر شخصیتی این بانو اشاره کرده و افزود: حضرت زینب(س) به حق حسین (ع) در پوشش یک زن بود.

جشن های دهه فجر به تزئین محدود نشود

امام جمعه تبریز با گرامیداشت ایام دهه فجر و ضرورت برپایی جشن های پیروزی انقلاب اسلامی گفت:  امیدواریم جشن‌های امسال پرشورتر برگزار شود البته  هدف از جشن تنها تزئین کردن نیست بلکه باید در این دهه بتوانیم دستاوردهای انقلاب را به مردم برسانیم.

لذت از حضور جوانان در اعتکاف

وی با اشاره به برگزاری اعتکاف در مساجد استان و قدردانی از حضور ۴۰۰ نفر از معتکفین در نماز جمعه تبریز گفت: شب گذشته از محل اعتکاف در مسجد جامع بازدید کردم و با دیدن معتکفین جوان لذت بردم؛ از بس جمعیت معتکف زیاد بود که جا برای نماز جماعت نبود.

آیت الله آل هاشم با قدردانی از حضور مردم آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در مراسم تشییع سردار خرم استاندار فثید آذربایجان شرقی گفت: برای استاندار جدید که در مسئولیت‌های اقتصادی، قائم مقامی آستان قدس رضوی و ریاست سازمان خصوصی‌سازی درخشیده، آرزوی توفیق بیشتر برای خدمت به این استان و مردم دارم.

تشکر از زحمات بسیجیان و کارگران در روز بارندگی تبریز

وی به مشکلات مردم در روز بارندگی برف تبریز پرداخته و ضمن اشاره به بازدید میدانی استاندار برای کنترل تردد مردم گفت: از همه کارگران و بسیجیان و مسئولان که در بارش سنگین برف زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پرتاب ماهواره ثریا توسط ماهواره‌بر قائم را موفقیت بزرگی برای کشور و نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران عنوان کرده و گفت: ایران در این مسیر قرار گرفته و این پیشرفت‌ها مایه امیدآفرینی است.

وی اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را یادآور شده و افزود: مردم در جامعه سوال دارند که انتخابات چه ثمراتی برای کشور دارد و چگونه می‌تواند نسخه حلال برای کشور باشد. باید گفت اگر حضور حداکثری در انتخابات شکل گیرد، وحدت ملی و انگیزه ملت ایران برای حضور در صحنه را نشان می‌دهد و نوعی سازمان یافتگی اکثریت ملت را نشان می‌دهد.

آیت الله آل هاشم به دیگر پیامدهای حضور حداکثری در انتخابات اشاره کرده و اظهار داشت: تجلی وحدت ملی در انتخابات، قدرت ملی به همراه دارد که موجب امنیت کشور می‌شود و به تبع آن کشور پیشرفت کرده و اقتصاد شکوفا می‌شود.

خطیب جمعه تبریز به مسایل بین المللی نیز پرداخته و گفت: ۱۱۱ روز از آغاز جنگ غزه و ضربه مهلک عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی می گذرد، رژیم صهیونیستی و آمریکا در این مصاف صد روزه با وجود جنایت و قساوت بسیار نتوانستند  ابتکار عمل را در دست گیرند.

About Author