جوابیه شرکت چرخشگر و توضیحات ساقی آذربایجان

پیرو خبر منتشره در وب سایت و بستر فضای مجازی روزنامه ساقی آذربایجان مبنی بر اعتصاب کارگران شرکت چرخشگر در اعتراض به حقوق و مزایای خود، این شرکت اقدام به ارسال جوابیه نموده است که طبق قانون مطبوعات در روزنامه مورخه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ و در وب سایت و فضای مجازی این روزنامه منتشر گردید.

متن جوابیه و توضیحات روزنامه ساقی آذربایجان به شرح زیر است:

جناب آقای جلالی

مدیر مسئول محترم روزنامه ساقی آذربایجان

با سلام

احتراماً جوابیه شرکت چرخشگر در خصوص خبر منتشر شده در آن روزنامه محترم در مورخه ۱۶/۱۱/۱۴۰۲ با تیتر (( اعتراض و تجمع کارگران شرکت چرخشگر تبریز )) با موضوع درخواست افزایش حقوق کارکنان به شرح زیر ارسال می گردد. خواهشمند است ترتیبی اتخاذ گردد تا در شماره آتی آن روزنامه منتشر گردد.

۱- شرکت چرخشگر بعنوان یکی از واحد های موفق صنعتی در سال گذشته بوده و با وجود اعمال تحریم های ظالمانه و مشکلات اقتصادی بیشمار، توانسته رکورد های مختلفی از جمله رکورد ۳۵ ساله تولید گیربکس S6-90  و رکورد ۱۱ ساله تولید گیربکس نیسان را ثبت نماید که این امر نشانگر عملکرد موفقیت آمیز این شرکت می باشد.

۲- شرکت چرخشگر در راستای کمک به معیشت کارکنان علاوه بر تکالیف قانونی که از سوی دولت محترم مصوب و به واحد های صنعتی ابلاغ شده است، اقدامات متعددی را بصورت داوطلبانه در این راستا انجام داده است که اهم موارد به این شرح می باشد : افزایش جیره غیر نقدی کارکنان در سه ماهه سوم و چهارم سال ۱۴۰۱ به میزان بیش از ۳ برابر، اجرای طرح رتبه بندی مشاغل و اعمال افزایش حقوق متناسب با آن برای کلیه کارکنان، اعطای بسته های معیشتی در مناسبت های مختلف در مجموع به مبلغ ۰۰۰/۱۰۰/۸۹ ریال برای هریک از پرسنل، پرداخت پاداش های موردی و پاداش پایان سال بصورت میانگین معادل                ۰۰۰/۰۳۰/۹۰ ریال برای هریک از کارکنان و همچنین در راستای مسئولیت های اجتماعی و ایجاد انگیزه در بین کارکنان سالن چند منظوره ورزشی را در داخل کارخانه افتتاح نموده است .

۳- در خصوص اعتراض مطرح شده توسط تعداد محدودی از پرسنل و درخواست افزایش حقوق مازاد بر مصوبه دولت محترم قابل ذکر است : شرکت چرخشگر در بحث مسائل پرسنلی به همکاران خود به عنوان سرمایه های ارزشمند انسانی نگاه نموده و همانگونه که در بالا ذکر شد علی رغم تمام اقدامات انجام یافته در خصوص کمک به معیشت پرسنل که فراتر از وظایف قانونی این شرکت بوده است، همچنان بدنبال کسب مجوز افزایش حقوق از مبادی مربوطه بوده و همگام با پیشبرد اهداف تولید، برنامه افزایش کمک معیشت کارکنان را دنبال می کند.

۴- درپایان خاطر نشان می سازد، مشکلات اقتصادی و معیشتی به عنوان درد مشترک جامعه مطرح بوده و پر واضح است که دستهای پنهان، موفقیت های بیشمار شرکت چرخشگر در دوسال گذشته را تاب نیاورده و به دنبال سوء استفاده از شرایط بوجود آمده و ایجاد التهاب در این واحد صنعتی هستند و منافع و مطامع مشخص خود را دنبال و نظم و آرامش این واحد صنعتی را مورد هدف قرار داده اند . لذا در پاسخ به نیات افراد مذکور، شرکت چرخشگر صیانت از سنگر تولید و پیگیری اهداف و برنامه های تولیدی خود را به عنوان خط قرمز تمامی فعالیت ها قلمداد نموده و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری با نامگذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان سال رشد تولید و مهار تورم، تمام توان و ظرفیت های خود را در جهت نیل به این هدف به کار خواهد گرفت. ما عمیقاً معتقدیم حل مشکلات اقتصادی جامعه با افزایش و رشد تولید محقق خواهد شد. لذا از افکار عمومی و رسانه ها انتظار می رود با بصیرت کامل، واحد های صنعتی را در جهت رسیدن به این مهم یاری نمایند. در پایان جهت تنویر افکار عمومی، حفظ حقوق صاحبان سهام و کلیه ذینفعان شرکت چرخشگر انتظار می رود جوابیه فوق در شماره آتی روزنامه ساقی آذربایجان انتشار یابد.

 

باتشکر                                    

حوزه مدیریت و ارتباطات شرکت چرخشگر           

 

توضیحات روزنامه ساقی آذربایجان

با توجه به خبر منتشره در بستر فضای مجازی روزنامه ساقی آذربایجان مبنی بر اعتراض و تحصن پرسنل شرکت چرخشگر جوابیه فوق از سوی این شرکت ارسال گردید. طبق قانون مطبوعات جوابیه شرکت ها نسبت به اخبار منتشره در رسانه ها بایستی در همان بستر انتشار خبر، منتشر گردد و مجموعه رسانه ای ساقی آذربایجان علی رغم آن که در بند ۴ این جوابیه و به طور غیر مستقیم به بی بصیرتی متهم شده است، برای نشان دادن حسن نیت و حسن همکاری خود این جوابیه را علی رغم آن که اصل خبر در خودروزنامه چاپ نشده بود، منتشر می نماید. بی شک از رسالت های اصلی یک رسانه مطالبه گر انتشار اخبار و رویدادهای جاری جهت اطلاع عموم است و تلقی وجود دست های پشت پرده و گنجاندن لغاتی از قبیل دست های پنهان و بصیرت کامل، از عجایب این جوابیه بود. روزنامه ساقی آذربایجان به مرّ صریح قانون و در چارچوب قوانین رایج کشور در حوزه رسانه و مطبوعات اقدام به انتشار خبر فوق نموده و امید است واحدهای تولیدی استان به جای برداشت های ناصواب از عملکرد قانونی رسانه ها تمام تلاش خود را در جهت عمل به منویات مقام معظم رهبری به کار گیرند که قطعا تحقق شعار سال رمز عبور از این پیچ تند اقتصادی خواهد بود.

About Author