حجم بالای پرونده‌های قضایی استان اردبیل متناسب شأن مردم نیست

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ۲۰۰ هزار پرونده در دادگستری اردبیل و ۱۰۰ هزار پرونده را نیز در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفته که این حجم از پرونده‌های قضائی در استان اردبیل قابل قبول نبوده و دور از شان مردم استان است.
به گزارش ساقی آذربایجان،حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو در دیدار با مسئولان در اردبیل اظهار داشت: آموزه‌های دینی و روایات دین اسلام همواره به فرهنگ صلح و سازش تاکید ویژه دارد که در این زمینه لازم و ضروری است تا بتوانیم روحیه ایثارگری و ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدا را در هشت سال دفاع مقدس به یک فرهنگ نهادینه تبدیل کنیم.
وی بیان کرد: ترویج این فرهنگ حسنه در جامعه بیش از پیش حائز اهمیت بوده و به همین منظور سال گذشته ۲۰۰ هزار پرونده در دادگستری اردبیل مورد رسیدگی قرار گرفته و ۱۰۰ هزار پرونده را نیز در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار داده‌ایم که این حجم از پرونده‌های قضائی در استان اردبیل قابل قبول نبوده و دور از شان مردم است.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار زندانی در استان داریم که به همین منظور نیاز است تا مدیریت جدی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه محقق شود که این موضوع با هدف ترویج سبک زندگی ایران اسلامی به عنوان یکی از موضوعات مهم جامعه امروزی تبدیل شده است.
کثیرلو تصریح کرد: ترویج صلح و سازش و کسب رضایت به عنوان ارکان مهم ترویج سبک زندگی اسلامی در استان اردبیل مورد تاکید بود و در این راستا مساجد و اقشار مختلف مردم در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند که باید مورد توجه قرار دهند که به همین منظور انس دادن مردم با آموزه‌های قرآنی و دینی بیش از هر موضوع دیگری حائز اهمیت است.
وی اظهار کرد: با توجه به این مهم میزان جرائم در جامعه می‌تواند کاهش چشم‌گیری پیدا کند و خدامحوری در این زمینه به عنوان اولویتی اساسی و مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد.

About Author