شهرداری کرج از گذشته ۱۳۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد

شهردار کرج با اشاره به اینکه برای تکمیل پروژه‌های شهری نیاز به دریافت وام داریم، گفت: شهرداری کرج از گذشته ۱۳۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.
به گزارش ساقی آذربایجان، مسعود سلطانی مقدم در جلسه علنی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی شهر بلا تکلیف است اظهار داشت: از اعضای شورا و شورای شهر کرج درخواست می‌کنیم که برای دریافت وام به شهرداری کرج مجوز بدهند.
وی افزود: برای تکمیل پروژه‌های شهر به تسهیلات نیاز است و در صورت موافقت شورا با این وام از بانک شهر یا هر بانکی که شورا مصوب کند دریافت می‌شود.
مریم قهرمانی صارم عضو شورای شهر کرج در این جلسه با بیان اینکه شهرداری کرج نباید برای پروژه‌های عمرانی وام بگیرد ، تصریح کرد: شهرداری کرج بدهی زیادی به بانک شهر دارد و دریافت وام باید کارشناسی شده انجام شود و در غیر اینصورت شهر و شهرداری دچار مشکلات متعددی می‌شود.
عمار ایزدیار عضو شورای شهر کرج در این جلسه با بیان اینکه یکی از وظایف شوراها تصویب وام‌های شهرداری و وام‌های پیشنهادی به مدت، مبلغ و زمان مشخص است ، ادامه داد: شورا باید به شهرداری کرج در چهار چوب قوانین کمک کند.
در این جلسه لایحه شهرداری برای دریافت وام برای تکمیل پروژه‌های عمرانی با سقف ۳۰۰ میلیارد تومان از بانک شهر و هر بانک دولتی دیگر با تسهیلات و بهترین شرایط با اکثریت ارا به تصویب رسید.
در این جلسه مصطفی سعیدی سیرائی شهردار کرج در مورد سرقت‌هایی که در سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج رخ داده است ، اظهار داشت: این سرقت‌ها مربوط به دو سال قبل است و در این زمینه شکایتی تنظیم شده است.
وی افزود: در این مدت موضوع سرقت‌ها مسکوت مانده بود.
شهردار کرج با بیان اینکه با توجه به مستندات موجود پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گرفته است ، عنوان کرد : این پیگیری‌ها تا حصول نتیجه نهایی و بازگردانی حق شهرداری کرج ادامه دارد.
سعیدی با اشاره به اینکه در این جلسه با درخواست بنیاد شهید استان البرز در مورد اختصاص اعتبار برای ایجاد معراج شهدا و المان فرهنگی در گلزار شهدای امام زاده محمد (س) موافقت و یک میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه این اعتبار در قالب لایحه مصوب شورا در اختیار بنیاد شهید قرار می گیرد ، خاطر نشان کرد: امیدواریم با تصویب بودجه ای واقعی، شاهد اتفاقات مثبتی برای شهرو شهروندان در سال ۱۴۰۱ باشیم.
سعیدی با بیان اینکه شهرداری کرج میراث دار حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان بدهی وام از دوره‌های گذشته بوده است، ادامه داد: شهرداری با دریافت واو مخالف نیست و برای راه اندازی پروژه های کلیدی شهر نیاز به دریافت وام است.

About Author