حضور آقای همیشه رئیس قانونی است!

به گزارش ساقی آذربایجان، با توجه به پایان مدت ۴ ساله حضور جواد ششگلانی در ریاست هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی که در بهمن ماه سال گذشته به اتمام رسید، حرف‌وحدیث‌هایی مبنی بر غیرقانونی بودن ادامه فعالیت رئیس هیات فوتبال استان وجود داشت.

در این زمینه استنادها به اساسنامه سایر هیات‌های ورزشی و انتخاب سرپرست پس از اتمام دوره ۴ ساله بود که به پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان و تایید فدراسیون‌های تابعه در این هیات‌ها تعیین می‌گردد.

اما بر اساس پیگیری‌های خبرنگار آناج و دسترسی به اساسنامه هیات‌ فوتبال استان‌ها مشخص شد که این اساسنامه متفاوت از سایر هیات‌های ورزشی بوده و ادامه حضور جواد ششگلاتی به عنوان رئیس هیات فوتبال استان با وجود پایان دوره ۴ ساله منع قانونی ندارد.

طبق بند ۹ ماده ۲۴ اساسنامه هیات‌های فوتبال استان‌ها “چنانچه بعد از پایان دوره ۴ ساله انتخابات بنابه هر دلیلی به تعویق افتد رئیس هیات می‌تواند تا برگزاری مجمع انتخابات به کار خود ادامه دهد.”

شایان ذکر است که آگهی انتخابات هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی طی روزهای اخیر توسط اداره کل ورزش و جوانان استان منتشر گردید و قرار است مجمع انتخاباتی این هیات با تاخیر چندماهه در شهریور ماه برگزار شود.

انتخاباتی که البته در طی ادوار اخیر همواره رنگ‌‌‌‌وبوی انتصابات داشته است و بعید یا به بیانی بهتر غیرممکن به نظر می‌رسد اینکه در صورت ثبت‌نام جواد ششگلانی، فرد دیگری به این سمت برگزیده شود!

About Author