حضور برخی مدیران غیرمتعصب و کم توان در آذربایجان‌شرقی!

به گزارش ساقی آذربایجان، محمدحسین فرهنگی ظهر امروز در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص برخی نگرانی‌ها در مورد اثربخشی عملی سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی اظهار کرد: سفر استانی رویداد مهمی برای استان‌هاست چرا که با حضور تمام عوامل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور صورت می‌گیرد و در مورد استان ما نیز از مدت ها پیش روی موضوعات مهم و اساسی بررسی و تصمیم‌گیری لازم برای طرح در سفر رئیس جمهور صورت گرفته بود.

وی با اشاره به جلسات مجمع نمایندگان استان و ارائه جمع بندی نظرات در این زمینه به استانداری و سایر نهادهای ذیربط تصریح کرد: این اعلام نظر به صورت دو یا سه محور برای هر شهرستان بوده و با وجود تمام محدودیت‌ها تقریبا همان موارد در جلسه شورای اداری با حضور رییس جمهور مطرح شدند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص دستاوردهای سفر آیت الله رییسی نیز گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات نتیجه تصمیمات اتخاذ شده در سفر استانی دولت به آذربایجان شرقی بوده که ۱۰ هزار میلیارد آن از طریق سازمان برنامه و بودجه تخصیص خواهد یافت و خوشبختانه یک هزار میلیارد آن در دست اجراست که در چند روز تخصیص می یابد.

وی خاطرنشان کرد: مجوز دولت برای استفاده از چهار هزار میلیارد تومان از منابع و دارایی‌های استانی، دستور استفاده از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات متمرکز در دست دستگاه های اجرایی و ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه های مختلف با اولویت اشتغال نیز از دیگر نتایج سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به آذربایجان شرقی بوده است.

فرهنگی با تاکید بر این که باید تلاش می کنیم تا بخش مهمی از این اعتبارات تا پایان سال عملیاتی شود، اظهار کرد: در بحث واگذاری دارایی دستگاه ها باید نظارت و سرعت عمل کافی وجود داشته باشد چرا که بازه زمانی آن دو ساله است و به ویژه در خصوص موارد تخصیصی بازه جذب اعتبارات تعیین شده که در صورت اقدام لازم در این بازه زمانی، اعتبارات تخصیصی عودت می یابد.

وی تصریح کرد: در سطح استانی هم در جذب و وصول اعتبارات و هم پیگیری این موارد از دستگاه‌های اجرایی باید فعال عمل کنیم چرا که تجربه سفرهای استانی ابتدایی دولت به وضوح نشان می دهد که در صورت عدم تحرک مسئولان و دستگاه های اجرایی استان، اهداف و دستاوردهای مصوبات سفر استانی محقق نخواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان سفر استانی اخیر رییس به آذربایجان شرقی را همتراز و هم وزن با سایر سفرهای استانی دولت سیزدهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: چیزی که وزن نتایج سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی را بیشتر خواهد کرد، نحوه پیگیری جدی مصوبات این سفر از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است.

وی گفت: خوشبختانه با تغییر دولت و تاکید مجمع نمایندگان در انتصابات بر دو مولفه بومی و متعصب به استان بودن مسئولان و مدیران به ویژه در دستگاه‌های حساس مانند برنامه و بودجه و نیز توانمندی افراد منصوب، در برخی موارد این دو تاکید مورد توجه قرار گرفته و نگرانی خاصی در مورد پیگیری مصوبات دولتی در این بخش‌ها نداریم.

فرهنگی با تأکید مجدد بر لزوم پیگیری مصوبات سفر استانی از سوی مسئولان اجرایی آذربایجان شرقی اظهار داشت: مهمترین نگرانی در خصوص بی اثر شدن دستاوردها و تصمیمات مهم این سفر، حضور برخی مدیران غیرمتعصب و کم توان در برخی مسئولیت‌های استانی است در حالی که برای نمونه بعد از همین سفر و با وجود تعطیلات کشوری مربوط به ایام ارتحال امام راحل (ره) بلافاصله بعد از این سفر، مدیر یکی از دستگاه های مهم و حساس استان پیگیر تخصیص یک هزار میلیارد از اعتبارات مصوب شده و مقدمات عملیاتی شدن آن در چند روز آینده فراهم شده است.

About Author