حضور مردم بالاترین سرمایه‌ی اجتماعی است!

دادستان تبریز حضور مردم در صحنه را بالاترین سرمایه‌ی اجتماعی عنوان کرد.

بابک محبوب علیلو در نشست تبیینی فعالان رسانه‌ای استان آذربایجان شرقی که با محوریت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد، اصحاب رسانه را ضلع اصلی فرهنگی جامعه برشمرد و گفت: رسانه‌ها در بحث انتقال ارزش‌ها و هنجارهای درست اجتماعی در صف اول قرار دارند.

وی مطرح کرد: در رابطه با مشارکت عمومی در انتخابات باید گفت که حضور مردم بالاترین سرمایه‌ی اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی و اصل اساسی است و ما زمانی موفق هستیم که مردم را در کنار خود مشاهده کنیم.

دادستان تبریز تاکید کرد: مردم مدافع سرسخت نظام هستند و در هر جایی که لازم باشد حضور یافته و نقشه‌ِ دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند و اخیرترین حماسه‌ مردم حضور باشکوه در بدرقه شهدای خدمت بود که نشان دادند قدردان زحمات نیروهای صادق هستند.

وی افزود: اقتدار جمهوری اسلامی فقط با همراهی مردم دست یافتنی بوده بر این اساس حضور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی به ویژه انتخابات تاثیرگذار است و این موضوع حتی فراتر از نتیجه انتخابات اهمیت دارد.

وی رقابت سالم از نظر اخلاقی و قانونی را از دیگر شاخص‌های انتخابات عنوان کرد و گفت: در طول سال‌های پس از انقلاب تمام عرصه‌های انتخاباتی از سلامت و امنیت شایسته‌ای برخوردار بوده‌اند.

علیلو اضافه کرد: تامین امنیت انتخابات علاوه بر اینکه برعهده دستگاه‌های امنیتی است، مردم و رسانه‌ها نیز نقش مهمی در تامین این اصل مهم در انتخابات پیش‌رو دارند.

وی تاکید کرد: در طول برگزاری انتخابات رعایت حدود و ثغور اخلاقی و قانونی هم از سوی کاندیداها و هم هواداران ایشان و هم از سوی رسانه‌ها مورد توجه و تاکید است.

وی تقویت وحدت و همبستگی و انسجام ملی و زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم را مهم‌ترین مسئله در انتخابات عنوان کرد.

دادستان تبریز بیان کرد: اصل نظام و انسجام ملی با اهمیت‌ترین موضوع در انتخابات است.

وی با اشاره به رصد فعالیت‌های مجرمانه و ناقض قوانین در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: تمام بایدها و نبایدها به طور کتبی به روسای ستادهای مرکزی تبلیغاتی در استان منعکس شده است.

وی با اشاره به بخشی از این بایدها و نبایدها، خاطرنشان کرد: امکانات دستگاه‌های اجرایی دولتی و عمومی غیردولتی مثل شهرداری‌ها نباید با هدف تبلیغ به نفع یا ضرر کاندیداها استفاده شود و مدیران و مسئولان با هر رده‌ای نباید از موقعیت خود به نفع یا ضرر کاندیدایی عمل کنند.

علیلو با بیان اینکه رسانه می‌تواند نقش اصلی در افزایش مشارکت و حضور پرشور مردم در انتخابات ایفا کند، تشریح کرد: رسانه اعم از مجازی یا سنتی می ‌تواند نقشی اصلی و تاثیرگذار در افزایش مشارکت عمومی داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به وحدت، همبستگی و انسجام ملی در انتخابات پیش‌رو به عنوان خواست همگانی، گفت: خط قرمز ما رفتارهای ناهنجار، ناقض قانون، اخلاق و توجه به انسجام ملی است طوری که نباید نامزدها و هواداران و ستادهای انتخاباتی آن‌ها از چارچوب‌های اخلاقی و قانونی خارج شوند.

وی همچنین یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامی داشت و گفت: شهید آیت‌الله آل هاشم نیز درس‌های بسیاری به ما داد، کاش بتوانیم از بخشی از سیره‌های رفتاری آن شهید تبعیت کرده و رفتارهای خوب این شهید محراب را در زندگی خود جاری و ساری سازیم.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی تبریز نیز در این جلسه اذعان کرد: فعالان رسانه‌ای استان از لحاظ پایبندی به مقررات و اصول اخلاقی در فعالیت‌های خود سرآمد هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، سرهنگ اکبر محمد جعفری با بیان این‌که پلیس فتا همواره در خدمت تمام مردم جامعه برای برقراری آرامش روانی در فضای مجازی است، افزود: خط قرمز ما تشویش اذهان و برهم زدن آرامش روانی مردم است.

انتهای پیام

About Author