حل مشکل پرونده های مالیاتی اردبیل در اولویت رسیدگی است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: رسیدگی به مشکلات پرونده های مالیاتی در استان در اولویت بوده و برای تعیین تکلیف این پرونده ها اقدامات جدی در حال پیگیری است.
به گزارش ساقی آذربایجان، یعقوب نژاد محمد در جلسه مدیران کل منطقه ۲ کشوری وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: این جلسه با هدف بررسی مسائل و مشکلات استان‌ها، استفاده از تجربیات و تبادل افکار و اطلاعات در موضوعات مختلف از جمله اقتصادی، سرمایه گذاری، نظارت، وصول منابع و نیز تحقق اهداف و سیاست‌های دولت در استان صورت گرفته است.
وی افزود: رسیدگی به مشکلات پرونده‌های مالیاتی در استان در نوبت اول بوده و برای تعیین تکلیف این پرونده‌ها اقداماتی را در حال پی جویی هستیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ادامه داد: با توجه به اینکه اختیار مقام عالی وزارت در حوزه دادخواهی مالیاتی به استان‌ها تفویض شده است، دعوت از مستشاران مرکز دادخواهی مالیاتی به این جلسه در راستای تحقق عدالت مالیاتی و رضایت مندی مودّیان مالیاتی و نیز پاسخ به ابهامات و سوالات مطروحه از سوی ادارات کل استانی انجام گرفته است.
عابد عابدی نژاد داورانی، مدیرکل دفتر امور استان‌های وزارت متبوع نیز در این جلسه ضمن قدردانی از مدیران استانی به جهت برگزاری چنین نشست‌های منطقه‌ای، آن را فرصتی مناسب برای شناسایی چالش‌ها و مشکلات پیش روی استان‌ها و اتخاذ تصمیمات مقتضی برای حل مسائل و نیز ایجاد وحدت رویه در پیشبرد اهداف وزارت متبوع عنوان کرد و مستشاران را ظرفیت بسیار مهم برای ادارات کل امور اقتصادی و دارایی و آخرین امید کسانی که در امور مالیاتی در حق آنها اجحاف شده است دانست.
فرشید علاسوند، رئیس هیئت مستشاری مرکز عالی دادخواهی مالیاتی نیز، محور مورد بحث را آسیب‌هایی عنوان کرد که در هیأت ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مطرح است و راهکارهایی از جمله مراحل کارشناسی، اصلاح رأی، انعکاس شکواییه مودیان مالیاتی به مقام عالی وزارت ارائه کرد که مورد استقبال اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.
وی افزود: مرکز عالی دادخواهی مالیاتی با ظرفیت‌های گسترده ای که دارد، آمادگی خود را برای حل مشکلات پرونده‌های مالیاتی در همه استان‌ها اعلام می‌کند و هر موردی که از سوی مودّیان مطرح گردد، با آموزش، پشتیبانی و یا انتقال مشکلات پیش روی آنها توسط نمایندگان مرکز در استان‌ها به وزارت امور اقتصادی و دارایی، همپای مودیان است تا آرای عادلانه و بر اساس واقعیت صورت پذیرد.
این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است و لازم است تا ضمن اینکه وفاق و همدلی در جامعه برقرار باشد، همکاران ما در امور مالیاتی سراسر کشور، اصول را فدای وصول مالیاتی نکنند و باید بر اساس اسناد و مدارک نسبت به تعیین درآمدهای مشمولان مالیاتی اقدام و مالیات عادلانه ای از مردم مطالبه کنند تا هم مردم راضی باشند و هم اینکه بودجه و درآمد دولت تحقق پیدا کند.

About Author