حمایت جامع از اصناف اولویت کاری مسئولان باشد

به گزارش ساقی آذربایجان،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در دیدار اصناف، تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی استان با بیان اینکه اصناف در دوران‌های مختلف همواره در کشور اثرگذار بوده‌اند، اظهار کرد: جریان‌ساز بودن اصناف در دوران انقلاب، فداکاری آنها در دوران جنگ تحمیلی و همکاری در دوران کرونا باعث آرامش و نشاط اجتماعی بوده است و اصناف دشمن را در دوران تحریم‌ها ناامید کرده‌اند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تریبون نماز جمعه بلندگوی اصناف است، ادامه داد: برای رفع مشکلات اصناف، کسبه و بازاریان از هر فرصتی استفاده خواهم کرد تا دغدغه‌های آنها را به گوش مسؤولان برسانم.

وی با تقبیح تلاش دشمنان برای ضربه زدن به پیکره نظام اسلامی تاکید کرد: اصناف باید مراقب باشند تا دشمن با دست آنها به نظام و انقلاب ضربه نزند؛ دشمنان همواره تلاش دارند به بهانه مشکلات اقتصادی که بخشی از آن زاییده تحریم‌های ناجوانمردانه است، اصناف را تحریک و احساسات آنها را جریحه‌دار سازد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با یادآوری اینکه اصناف بزرگترین بخش اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: تأمین امنیت معاش مردم رسالت سنگین اصناف است، از این‌رو باید به مشکلات و دغدغه‌های آنها توجه جدی داشته باشیم.

آل‌هاشم، اصناف را مجموعه‌ای از تشکل‌های اجتماعی و سیاسی عنوان کرد و متذکر شد: از زمان مشروطه تاکنون نقشی اثرگذار در پویایی اقتصاد کشور ایفا کرده‌اند.

امام جمعه تبریز در توصیف اقتصاد کشور، آن را به دو بخش با سرمایه‌گذاری‌های عظیم با اشتغال بالا و سرمایه‌گذاری‌های خرد با اشتغال‌آفرینی‌های متنوع تقسیم کرد و افزود: اصناف جزو سرمایه‌گذاری‌های خرد هستند که به عنوان پیشران تولید در حال حرکت هستند و نقش بالایی در اقتصاد مقاومتی کشور دارند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: اصناف بنگاه‌های کوچک اقتصادی به حساب می‌آیند که نقش آنها در حوزه اشتغال بر هیچکس پوشیده نیست، از این‌رو باید حمایت جامع از آنها داشته باشیم.

About Author