وادی رحمت تا سه سال پاسخگوی نیاز تبریز است

به گزارش ساقی آذربایجان، فرخ جلالي با تاکید بر لزوم  واگذاري اراضي ملی، دولتی یا خصوصي تغییر کاربری شده به سازمان آرامستان های شهرداری تبریز جهت گسترش  وادي رحمت، گفت:  درخواست ما از اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز رسیدگی هر چه سریع تر به این دغدغه آرمستان است.
وي با اشاره به اينکه با روند فعلي، اراضي وادي رحمت فقط براي سه سال آينده ظرفيت تدفين دارد، افزود: فعلا مکانی برای ایجاد آرامستان جدید در تبریز تعیین نشده است و این عدم مکان یابی ما و بی برنامگی ما را در چند سال آینده دچار مشکل خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز  اضافه کرد: فراهم کردن زیرساخت های یک آرماستان از جمله احداث ساختمان، انتقال آب، گاز، برق و… سال ها زمان می برد ولی مهلت و ظرفیت وادی رحمت بسیار کم است، با این حساب باید نسبت به تملک اراضی که تغییر کاربری دارد تسریع تر اقدام شود تا در آینده نزدیک دچار مشکل نشویم.
فرخ جلالي با اشاره به اينکه وادي رحمت سالانه به ۵۰ هزار متر مربع فضاي جديد نياز دارد، ادامه داد: در صورت خريد و واگذاري اراضي جديد و تشکيل فاز دوم وادی رحمت، مشکل کمبود فضا براي تدفين اموات برای ۱۰ سال رفع مي شود.
وی در ادامه به مشکلات گلزار شهدای آرامستان شهرداری تبریز، اشاره کرد و گفت: مسقف سازی فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت در خرداد ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اما این پروژه متأسفانه جوابگوی اقلیم سرد و کوهستانی و پر بارش کلانشهر تبریز نیست.
وی اضافه کرد: طرح مسقف سازی فاز دو گلزار شهدا از سوی بنیاد شهید به شهرداری منطقه دو ارائه شده است .
مسقف سازی گلزار شهدا از سال ۱۳۸۴ مطرح است چنانچه مسقف سازی فاز یک گلزار شهدا مناسب‌تر از مسقف سازی فاز دو گلزار شهداست.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز  با بیان اینکه طرح فاز دو گلزار شهدا با آب و هوای تبریز سازگار نیست، افزود: با توجه به اینکه اجرا و ناظرین بر این طرح، وابسته به سازمان آرامستان تبریز نیست اما باید نواقصات و مشکلات فاز دو سریعاً رفع شود.
انتهای پیام/

About Author