حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی در دوران کرونا متضرر شد

بهروز مهدوی شامگاه سه شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر، افزود: توجه به مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه مشکلات معیشتی در این ایام باید در اولویت و دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های در دست اجرای حوزه فرهنگ مانند مقبره الشعرا، تئاتر شهر و تالار مرکزی تبریز که سالهاست نیمه تمام مانده از دغدغه‌ها و مطالبات اصلی مردم و اصحاب فرهنگ و هنر است.

فرماندار تبریز گفت: باید با تلاش دوچندان تحولات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر استان روی دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به قدمت و جایگاه تاریخی و فرهنگی تبریز، گفت: بهره‌مندی این شهر از امکانات در حد و شان و جایگاه تاریخی‌اش نبوده است.

سیدقاسم ناظمی افزود: دغدغه‌های اصحاب فرهنگ و هنر در ایام کرونا به ویژه مشکلات معیشتی آنها در اولویت توجه بوده و اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده و اقدامات جدیدی نیز انجام خواهد شد.

وی مطالبات شهروندان در حوزه فرهنگ و هنر را به حق دانست و بر ظرفیت بالای کار فرهنگی تاکید کرد.

فرماندار تبریز نیز پس از این دیدار از پروژه‌های فرهنگی و هنری این شهر مانند تالار شهر تبریز، ‌ مقبره‌الشعرا و تئاتر شهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

طرح احداث پروژه ملی تالار شهر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سال ١٣٨٧ آغاز شده ۱۴ هزار و ٢٠٠ مترمربع مساحت و ۱۶ هزار مترمربع زیربنا دارد.

این پروژه در سه طبقه در سه تالار مجزا و متصل شامل تالار موسیقی با ٩٠٠ نفر ظرفیت، تالار نمایش با ٧٠٠ نفر ظرفیت و ساختمان اداری در شهرک باغمیشه جنب لاله پارک تبریز احداث می‌شود و هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد می‌باشد.

پروژه تئاتر شهر تبریز که جهت مقاوم سازی و بهسازی آن تعطیل شده بود با مساعدت دفتر برنامه و بودجه وزارت متبوع و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و استانداری تامین اعتبار شده و در روزهای آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مقبره‌الشعرا تبریز نیز از پروژه‌های ملی استانی شده است که برای مرمت و بهسازی المان و جلوگیری از نفوذ رطوبت اقداماتی انجام شده است.

به گزارش ایرنا، بحران کرونا پارسال بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم به حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی خسارت زده و بیش از ۶۷۲ واحد کارگاهی فعال در حوزه فرهنگ و هنر استان با اشتغال یک هزار و ۲۲۲ نفر به منظور استفاده از تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت شده است.

About Author