خرید و فروش خودروهای گذر موقت ممنوع است!

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی گفت: رویکرد اساسی پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ایجاد بستر و زمینه مناسب برای رشد اقتصادی در استان است.

سرهنگ ابوالفضل مهدی زاده  ضمن تشریح ماموریت ها و اقدامات پلیس امنیت اقتصادی، افزود: لازم است مردم عزیز بیشتر با پلیس امنیت اقتصادی و ماموریت های آن آشنا شوند تا بتوانیم شاهد هم افزایی بیشتری باشیم.
وی ادامه داد: اهم وظایف و حوزه ماموریت ما مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پولشویی، رشوه و ارتشا، تبانی در معاملات دولتی، زمین خواری و احتکار با اولویت رویکرد پیش بینی و پیشگیری و در نهایت کشف جرم است.
سرهنگ مهدی زاده تاکید کرد: رویکرد اساسی پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ایجاد بستر و زمینه مناسب برای رشد اقتصادی در استان است.
وی در ادامه گفت: پلیس امنیت اقتصادی استان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعداد ۶۲۸ پرونده به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال تشکیل داده است و ۷۳۷ متهم در این زمینه بازداشت و ۵۰۰ دستگاه خودرو توقیف شده است که از نظر ارزش ریالی ۳۷.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته ایم.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی از بزرگترین پرونده جرائم اقتصادی آذربایجان شرقی هم پرده برداشت و افزود: در این پرونده که مربوط به خسارت مامورین به اموال دولتی به ارزش تقریبی چهار هزار میلیارد ریال است یک نفر بازداشت شده و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی ارجاع داده شده است.
سرهنگ مهدی زاده در ادامه اظهار داشت: در همین مدت ۱۰۰ پرونده در حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی آذربایجان شرقی تشکیل داده ایم که منجر به دستگیری ۳۳۴ نفر متهم در این خصوص شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ریالی ۱۶۴ درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه به افزایش تخلفات در حوزه خودروهای لوکس گذر موقت اشاره کرد و توضیح داد: ما در خصوص خودروهای گذر موقت شاهد هستیم که برخی شهروندان محترم دچار مشکل و دردسر می شوند. مردم عزیز دقت کنند که خرید و فروش خودروهای گذر موقت ممنوع بوده و مصداق قاچاق کالا محسوب می شود، لذا از هر گونه خرید و فروش خودروهای خارجی گذر موقت خودداری کنند.
این مقام پلیس امنیت اقتصادی توضیح داد: استفاده از خودروهای گذر موقت تنها برای افرادی مجاز است که مجوز به نام آن ها صادر شده است و این خودروها باید قبل از اتمام مدت زمان مقرر در مجوز باید از مرزهای کشور خارج شوند.
سرهنگ مهدی زاده اذعان کرد: در این ارتباط تعداد ۱۴ خودرو لوکس گذر موقت در استان در سالجاری توقیف شده است. پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شده که برخی افراد بدون اطلاع از شرایط قانونی این خودروها را معامله کرده و دچار خسارت شده شده اند و در نهایت به پرداخت جریمه های بسیار سنگینی محکوم شده اند.
وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با «نصر» از برخورد پلیس امنیت اقتصادی با خودروهای به اصطلاح «شوتی» که مصداق روشن قاچاق کالا در جامعه هستند خبر داد و افزود: پلیس امنیت اقتصادی با این مصادیق بارز قاچاق طبق دستور قضایی برخورد می کند و با خودروهای شوتی حتی در وضعیت خالی که بار قاچاق نداشته باشند هم برخورد خواهد شد.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی افزود: این خودروها که مصداق مشخص قاچاق کالا هستند توقیف شده و علاوه بر اعمال جریمه نقدی، این خودروها باید به حالت استاندارد بازگردانده شوند.
انتهای پیام/

About Author