خط پروازی تبریز – آلانیای ترکیه برقرار می‌شود

مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: پروازهای مسیر آلانیای ترکیه توسط شرکت هواپیمایی پگاسوس از فرودگاه تبریز برقرار می‌شود.

به گزارش ساقی آذربایجان رامین آذری این پرواز با هواپیمای A۳۲۰ ساعت ۰۳:۲۵ بامداد روزهای شنبه وارد فرودگاه تبریز خواهد شد و پس از یک ساعت به مقصد آلانیا ( فرودگاه قاضی پاشا) پرواز خواهد کرد.
مدیر کل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پس از استانبول‌ (فرودگاه سابیها) مسیر آلانیا دومین مقصد شرکت هواپیمایی پگاسوس از فرودگاه تبریز است که طبق برنامه اعلام شده از ۱۳ آذر ماه آغاز خواهد شد.
شرکت هوپیمایی پگاسوس ترکیه از ۱۷ آبان ماه امسال اقدام به برقراری پرواز در مسیر تبریز – استانبول کرده است.
هم اکنون پروازهای فرودگاه تبریز در مسیرهای خارجی به مقاصد استانبول، ازمیر، ایروان و آنکارا توسط شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی برقرار می باشد.
مدیر کل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی افزود:فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

About Author