دایر شدن مدرسه دانشجویی قرآن و عترت به صورت پایلوت در زنجان

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: بر اساس توافق حاصل شده با مدرسه دانشجویی قرآن و عترت تهران، این مدرسه به‌ زودی با شیوه‌های نوین آموزشی به‌ صورت پایلوت در استان زنجان دایر می‌شود.
حجت‌الاسلام مجید نقیلو ظهر امروز (۲۵ آبان‌ماه) در جلسه ستاد اقامه نماز و شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، اظهار کرد: بنای کار فرهنگی در محیط دانشگاه، ایجاد رضایت‌مندی و برآورده کردن نیازهای اولیه دانشجویان است، پس باید رضایت دانشجویان را جلب کنیم.
وی بر ضرورت ایجاد محیطی اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید و اضافه کرد: دانشجویان امانات مردم هستند و در صورتی که نتوانیم رضایت‌مندی و تکریم دانشجویان را به‌جا بیاوریم، زیست مؤمنانه محقق نشده و دانشگاه اسلامی نخواهیم داشت.
نقیلو، موفقیت مدیران را در اقامه نماز دانست و یادآور شد: اگر مدیران به این باور رسیدند که زیست مؤمنانه مجموعه ما را بیمه خواهد کرد، موفقیت خود و مجموعه را در اقامه نماز خواهند دانست و تلاش خواهند کرد که به نحو مطلوب آن را برپا کنند.
این مسئول، تعهد جمعی و اخلاقی مدیران و اهتمام جدی به حضور در نماز را مورد تأکید قرار داد و از مسئولان خواست تا پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی را در موضوعات روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و علوم تربیتی درباره نماز هدایت کنند تا بدین وسیله گام‌هایی در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه برداشته شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: بر اساس توافق حاصل شده با مدرسه دانشجویی طبق توافق حاصل شده با مدرسه دانشجویی قرآن و عترت تهران این مدرسه به‌ زودی با شیوه‌های نوین آموزشی به‌ صورت پایلوت در استان زنجان دایر می‌شود.
نقیلو در ادامه نشست با استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با موضوع «تبیین روش‌های بسط و تعمیق حجاب و عفاف»، اظهار کرد: جامعه زنده مقابل تهدید هشدار می‌دهد. امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی هشداری است که در راستای ترویج خوبی‌ها و دوری بدی‌ها می‌دهد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر ضروت اهتمام بیشتر در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، یادآور شد: فکر دشمنان اسلام فقط برداشتن حجاب یا روسری نیست؛ بلکه حجاب را دیواری می‌دانند که اگر آن را خراب کنند، می‌توانند جامعه را به بی‌بند و باری بکشانند.
وی حجاب را نماد زیست اجتماعی اسلام دانست و عنوان کرد: اسلام مهم‌ترین رقیب تمدن غرب بوده و حجاب نماد زیست اجتماعی است، به همین خاطر غرب در مقابل رعایت حجاب در کشورهای خود ساکت نمی‌نشیند.
این مسئول هدف نظام سرمایه‌داری را بی‌هویت ساختن بشر خواند و خاطرنشان کرد: نظام سرمایه‌داری با ابزار وسایل ارتباط جمعی، بشر امروزی را به بردگی مدرن کشانده است و این در حالی است که بسیاری از جوامع به این موضوع تن داده‌اند اما انقلاب اسلامی تمام‌قد در برابر آنان ایستاده است.

About Author