درخواست پارلمان عربی برای تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره زندان‌های اسرائیل

پارلمان عربی خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بازدید از زندان‌های رژیم صهیونیستی و آگاهی از نقض‌ها علیه اسیران فلسطینی بخصوص اسرایی شد که اعتصاب غذا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت معا، این نهاد در بیانیه‌ای بر لزوم تحقیق درباره گروگان گرفتن جسد دو فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی و عدم تحویل آن دو به خانواده‌هایشان تاکید کرد و این اقدام را غیر انسانی، غیر قانونی و جنایتی دانست که مستوجب مجازات است. رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۶۸ جسد را به گروگان گرفته است.

پارلمان‌های جهان، پارلمان‌های منطقه‌ای، اتحادیه پارلمان بین المللی، دبیرکل سازمان ملل، کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان‌های حقوق بشری خواستار اقدام فوری برای نجات جان اسیران و بازداشتی های فلسطینی شده‌اند.

پارلمان عربی از سازمان ملل خواست، کمیته بین المللی حقیقت یاب تشکیل داده و درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تحقیق کند و موانعی که دولت تل‌آویو در برابر این کمیته قرار می دهد را برطرف کند.

این نهاد بر لزوم انجام آشتی ملی فلسطین و پایان دادن به دودستگی تاکید کرد و این اقدام را به ضرر مساله فلسطین دانست.

این پارلمان بار دیگر از سازمان ملل خواست، با اجرای قطعنامه ای که در اجلاس فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ حاصل شد، لغو محاصره غزه و بازسازی ویرانی هایی که این رژیم به بار آورده، از ملت فلسطین حمایت کند.

About Author