در آستانه سفر رئیسی به تبریز/ کدام مدیران استانی عزل می شوند؟

در آستانه سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی که در خرداد ماه سال جاری صورت می گیرد، گمانه زنی ‌هایی از عزل چند مدیر استانی به گوش می رسد.

دور دوم سفرهای سید ابراهیم رئیسی به استان های خوزستان و بوشهر همراه با عزل تعداد قابل توجهی از مدیران دولتی بود و اکنون عزل مدیران همچون شمشیر داموکلس هر لحظه مدیران آذربایجان شرقی را تهدید می‌کند.

پیش از این محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور گفته بود: یکی از اهداف سفر‌های استانی رئیس جمهور در کنار رسیدگی به مشکلات مردم و همچنین بازدید از روند پروژه‌های عمرانی و افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها، ارزیابی عملکرد مدیران و دستگاه‌های مختلف است.

به نظر می‌رسد این حرکت بخشی از تعریف جدید و یک سازوکار اجرایی در سفر‌های رئیس جمهوری باشد و خواه و ناخواه باید منتظر عزل تعدادی از مدیران استان در سفر آینده رئیس جمهور به استان باشیم.

در اینکه وضعیت مدیریتی در آذربایجان شرقی چندان تعریفی ندارد، شکی وجود ندارد؛ ولی کیست که نداند یکی از عوامل اصلی در ضعف مدیریتی استان به دخالت های نمایندگان مجلس برمی گردد، به ویژه که در سال منتهی به انتخابات قرار داریم، فلذا باید به این مسأله هم تدبیری اندیشیده شود. اما ناگفته پیداست عز٫ل از بالای برخی مدیران می‌تواند برای نمایندگان نیز هزینه‌زا باشد و برخی از مدیران وابسته به نمایندگان کنار گذاشته شوند.

باید منتظر سفر ماند و دید کدام یک از مدیران استانی در یوم الحساب رئیسی، از قطار دولت پیاده می شوند.

About Author