در صنایع مس و صندوق بازنشستگی چه خبر است؟

به گزارش ساقی آذربایجان،  وزارت کارطی دوره های اخیر به حیاط خلوت گروه ها سیاسی و باند های اقتصادی شده است در این دوره هم با وجود نداشتن وزیر با انتصابات پر حاشیه ها روبرو شده است.

علی رستمی که نامش در سال ۱۴۰۰ با جدی تر شدن احتمال انتصابش در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)بزرگ‌ترین هلدینگ اقتصادی کشور با انتشار فیش حقوقی ۹۲ میلیارد تومانی در برخی از رسانه ها مطرح شد  در کمتر از یکسال در دو‌مجموعه بزرگ اقتصادی کشور بعنوان مدیرعامل حضور داشته است.

رستمی که با کلی حاشیه توانسته بود مدیرعاملی شستا را برعهده بگیرد در کمتر از ۶ ماه از این پست عزل شد و بعد از ظهر روزی که دیگر این پست را در اختیار نداشت بعنوان مدیرعامل ملی صنایع مس ایران شده و به عنوان سکاندار این غول بورسی منصوب شد.

حدود ۵ ماه از انتصاب وی در شرکت ملی مس ایران می گذرد و همچنان حواشی از جمله اعتصابات و تظاهرات کارگران مس ورزقان و سونگون می گذرد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ با وجود آشفتگی اقتصادی و مدیریتی انتصابات این مدیرعامل چند ماهه هم یکی دیگر از مواردی است که موجب اعتراض کارگران و کارمندان مس شده است

به عنوان مثال شنیده‌های  «کرمان نو» حکایت از انتصاب اکبر پورمحمدی فرماندار سابق رفسنجان که ویدیو‌ی توهین او به پرسش یک خبرنگار باعث برکناری‌اش توسط وزیر کشور شد، به مدیرعاملی موسسه صندوق بازنشستگی مس دارد.

گفتنی است پورمحمدی برادر زن معاون پارلمانی رئیس جمهور است.

About Author