در لیون قهرمان نمی‌شوی

مفسر و کارشناس برجسته فوتبال روسیه از سردار آزمون مهاجم ایرانی زنیت خواست برای انتقال به تیم فوتبال لیون فرانسه عجله نکند.
سردار آزمون مهاجم ملی‌پوش فوتبال ایران که از سال ۲۰۱۸ برای تیم فوتبال زنیت بازی می‌کند، توانسته سه عنوان قهرمانی لیگ فوتبال این کشور را با زنیت جشن بگیرد. همچنین سردار یک بار جایزه آقای گلی لیگ روسیه را از آن خود کرده است.
درخشش آزمون در زنیت موجب شده تا هر ساله و در فصل نقل انتقالات اخبار زیادی پیرامون او در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شود؛ در چند روز گذشته برخی از رسانه‌های خارجی از توافق باشگاه‌های فوتبال زنیت روسیه و لیون فرانسه برای انتقال سردار آزمون به لیگ فرانسه خبر دادند و برخی نیز این انتقال را قطعی دانستند.
این شایعات با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است بطوریکه «گنادی اورلوف» پیشکسوت و گزارشگر برجسته فوتبال روسیه به سردار آزمون هشدار داده است با فکر بیشتری مقصد آینده‌اش در فوتبال را مشخص کند، این چهره پر طرفدار تلویزیونی روسیه در مصاحبه با رادیو اخو مسکو، گفت: باشگاه زنیت به مهاجم ایرانی خود پیشنهاد مناسبی داده است، او می‌خواهد به لیون برود اما من به او می‌گویم ابتدا به این فکر کند در زنیت چه چیزهایی را به دست آورده و اگر به لیون برود باز هم می‌تواند این اتفاقات را تکرار کند؟
وی افزود: یک فوتبالیست وقتی می‌خواهد به تیمی برود باید دنبال جام‌های بیشتری به دست آورد، جام‌هایی که معتبرتر است، اگر می‌خواهند جدا شده و در آینده قهرمان لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا شوند تصمیم درستی است اما برای این اتفاق باید بهترین تیم اروپایی بروند و من با اطمینان می‌گویم لیون بهترین تیم اروپایی نیست!
اورلوف با این جملات مصاحبه رادیویی خود را به پایان رساند: آزمون زندگی خوبی دارد، مورد احترام هواداران زنیت است، برایش دشوار است در تیم دیگر حمایت و احترام امروزی‌اش را در بین هواداران به دست آورد و باید تصمیم درستی بگیرد.
تارنمای «یورو اسپورت» روسیه به تازگی با اشاره به انتقال سردار آزمون به لیون فرانسه نوشته بود که «باشگاه فرانسوی مذاکرات خود را برای به خدمت گرفتن سردار آزمون به طور جدی آغاز کرده است. شرط باشگاه روس این است که آزمون در زمستان با لیون قرارداد امضا کند اما به صورت قرضی تا پایان فصل برای زنیت توپ بزند.

About Author