دستگاه‌های اجرایی امکانات خود را برای فصل زمستان آماده کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی آذربایجان‌غربی گفت: در آستانه فصل سرما همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به آماده‌سازی امکانات خود برای فصل زمستان اقدامات لازم را انجام دهند.
به گزارش ساقی آذربایجان، آیدین رحمانی در جلسه مدیریت بحران آذربایجان غربی اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای راهدارخانه‌های خود را آماده کند تا در صورت بارش برف و مسدود شدن مسیرها در اسرع وقت مورد استفاده قرار گیرد.
وی ادامه داد: هلال‌احمر پایگاه‌های امدادی خود را تجهیز کند تا در صورت نیز خدمات لازم را به مردم‌ ارائه دهد و اداره غله نیز نسبت به تامین آرد نانوایی‌های روستایی و پلیس راه نسبت به اعلام هشدارهای لازم اقدامات لازم را اعمال کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: شرکت‌های برق و نفت اقدامات خود را برای تحویل سوخت به روستاهای سخت گذر و هرس درختان برای جلوگیری از آسیب به شبکه برق رسانی انجام دهند.
رحمانی با بیان اینکه مسوولان اعتبارات لازم برای تعمیرات و تامین قطعات مورد نیاز ماشین آلات سنگین را از هم اکنون اعلام کنند افزود: مسوولان آب منطقه‌ای نیز نسبت به این فصل اقدامات لازم را برای جلوگیری از قطعی های احتمالی آب اعمال کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: ۲۴۰ کیلومتر رودخانه در استان شناسایی شده که نیازمند لایروبی است و برای لایروبی این میزان رودخانه ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.
یاسر رهبردین اضافه کرد: امسال نیز در مجموع ۳۲ کیلومتر از رودخانه های استان و همچنین ۱۲۸ کیلومتر رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه ساماندهی و لایروبی شده است.
وی با بیان اینکه امسال ۲۵ هکتار از اراضی ملی نیز رفع تصرف شده است افزود: در این راستا با متخلفان برخورد قانونی لازم انجام شده است.
به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

About Author