دست ما به سوی ایران دراز است

به گزارش ساقی آذربایجان، « فیصل بن فرحان »  پس از نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با « سرگئی لاوروف » همتای روس خود اظهار داشت: چالش‌های پیش روی شورای همکاری خلیج فارس شامل برنامه هسته‌ای و موشکی ایران است.

وی با بیان اینکه «دست ما به سوی ایران دراز است»، افزود: با توجه به مذاکراتی که بین ریاض و تهران به میزبانی بغداد برگزار شد گفت وگو با ایران باید بر اساس موضع واحد کشورهای خلیج فارس باشد.

وزیر امور خارجه عربستان اظهار داشت: از طریق گفت‌وگو  می‌خواهیم این کشور را به آرامش، همکاری و پایبندی به اصول مشروعیت بین‌المللی و حسن همجواری دعوت کنیم.

وی درباره مذاکرات بین‌المللی با تهران برای احیای توافق هسته‌ای نیز گفت: اگر به احیای توافق هسته‌ای برسیم، اتفاق خوبی خواهد بود.

وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پس از یکصد و پنجاه و دومین نشست خود در ریاض بار دیگر درخواست برای حضور در مذاکرات هسته‌ای را تکرار کرد.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته گفت که ایران به سمت تقویت روابط دیپلماتیک و سفرهای متقابل بین خود و کشورهای همسایه پیش می‌رود اما دور ششم مذاکره با عربستان سعودی هنوز مشخص نشده است.

« حسین امیرعبداللهیان » وزیر امورخارجه ایران نیز پیشتر گفته بود که ایران و عربستان دو کشور بزرگ و تاثیرگذار در منطقه هستند و تهران روابط دیپلماتیک خود را به طور کامل با ریاض قطع نکرده است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به پیشرفت در مذاکرات اخیر میان تهران و ریاض از بازگشت روابط مشترک دوجانبه میان ایران و عربستان به وضعیت عادی استقبال کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه دیروز (سه‌شنبه) به منظور شرکت در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس وارد ریاض پایتخت عربستان شد و  از سوی «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود مورد استقبال قرار گرفت.

About Author