دیدار روسای‌جمهور روسیه و فنلاند

سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد که ریاست‌جمهوری این کشور و رییس جمهور فنلاند، گفت‌وگویی بر سر روابط دوجانبه کشورها، رابطه روسیه با اتحادیه اروپا، شرایط اوکراین و امنیت منطقه بالتیک داشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه با بیان اینکه در این نشست، به موضوع خاتمه آتی صادرات الوار فرآوری نشده از روسیه، از اول ژانویه ۲۰۲۲ پرداخته شد، گفت: گفتگوی سازنده و مفیدی بین دو رئیس‌جمهور صورت گرفت. آن‌ها در مورد همه جنبه‌های همکاری روسیه و فنلاند، به تفصیل صحبت کردند.

این مقام کرملین اظهار داشت: این مشکل برای شرکت‌های تجاری فنلاند بسیار مهم است. گزینه‌های مختلف تعامل در این زمینه مورد بحث قرار گرفت.

همچنین رهبران دو کشور امکان استفاده بیشتر از کانال “سایما” را بررسی کردند و تبادل نظری مفصل درباره موضوع روابط روسیه و اتحادیه اروپا، با تاکید ویژه بر بخش انرژی صورت گرفت.

پسکوف گفت: اوکراین مختصرا مورد بحث قرار گرفته و امنیت در منطقه بالتیک به طور کلی بررسی شد.

این یازدهمین سفر “سائولی نینیسته” به روسیه در مقام رئیس جمهور فنلاند بود. پیش از این نیز، پوتین و نینیسته در ماه اوت ۲۰۱۹ در فنلاند دیدار کردند. همچنین در ۱۷ سپتامبر سال جاری، دو رهبر در گفتگوی تلفنی درباره همکاری‌های دوجانبه، افغانستان و برخی از دیگر مسائل جهانی، مکالماتی داشتند.

About Author