رتبه تهران در ایران و خاورمیانه بر اساس محیط کسب‌وکار استارت‌آپی

در تازه‌ترین گزارش استارت‌آپ بلینک از رتبه‌بندی استارت‌آپ‌ها که توسط اتاق بازرگانی تهران منتشر شده، ایالات متحده آمریکا نخستین کشور جهان از نظر امتیاز کسب‌وکار و کیفیت و کمیت استارت‌آپی است. انگلستان، کانادا، آلمان و سوئد در رتبه‌های بعدی قرار دارند و چین در جایگاه هفتم جهان است.

به گزارش ساقی آذربایجان نشان می‌دهد رتبه سنگاپور در سال ۲۰۲۱، نسبت به سال ۲۰۲۰، شش پله بهبود یافته است. سنگاپور در رتبه‌بندی جدید در جایگاه دهم جهان ایستاده است. رشد شش پله‌ای سنگاپور و حضور در بین ۱۰ کشور نخست جهان در رتبه‌بندی اکوسیستم استارت‌آپی نشان می‌دهد قطار نوآوری در این کشور تا چه اندازه سریع و در ریل درست حرکت می‌کند.
امتیازهای سنگاپور در شاخص‌های کمیت و کیفیت مناسب ارزیابی شده اما امتیاز محیط کسب‌وکار در این کشور در مقایسه با دیگر ۱۰ کشور برتر، پایین است. در این رتبه‌بندی استرالیا با دو پله سقوط، به رتبه نهم رسیده است. در بین ۱۰ رتبه نخست، رتبه‌های سوئد و چین هم با چهار و هفت پله صعود در سال ۲۰۲۱، بهبود یافته است.
کشورها در این رتبه‌بندی براساس کمیت، کیفیت و محیط کسب‌وکار ارزیابی شده‌اند. در این گزارش ۱۰۰۰ شهر در ۱۰۰ کشور مورد بررسی قرار گرفته است. علاوه بر این، رتبه‌بندی شهرها در کشورهای پرتنش از نظر سیاسی و اقتصادی هم اعلام شده است. در این گزارش نوشته شده رتبه این شهرها حاصل تلاش کارآفرینانی است که باوجود محدودیت‌های منابع مالی داخلی، وجود دولت‌های ناکارآمد و دشواری‌های ژئوپلیتیکی به کار خود ادامه داده‌اند.

About Author