رفع موانع گازرسانی به روستاهای مرزی سردشت

استاندار آذربایجان غربی گفت: تسریع در گازرسانی به روستاهای مرزی و سخت گذر کل استان به ویژه شهرستان سردشت به علت سرمای قابل توجه ضروری است.
به گزارش ساقی آذربایجان، محمدصادق معتمدیان پیش در بازدید از اجرای طرح گازرسانی به میرآباد سردشت اظهار کرد: باید موانع گازرسانی به مناطق روستایی مرزی تسریع یابد.
همچنین در جریان سفر امروز استاندار آذربایجان غربی به سردشت مقرر شد تا پیمانکار طرح اجرای گازرسانی به شهر «میرآباد» یک اکیپ دیگر را اضافه کرده و در چهار کیلومتر باقی مانده این طرح با سرعت بیشتری عملیاتی شود.
کلنگ پروژه گازرسانی به شهر میرآباد در سال ۱۳۹۴ به زمین زده شده است؛ طول این پروژه ۱۸۲ کیلومتر است که با اعتباری حدود ۸۰ میلیارد تومان تاکنون به میزان ۱۸۴ کیلومتر لوله گذاری انجام شده و پنج روستا از گاز طبیعی برخوردار شده است.
خط تغذیه شهر میرآباد ۵۵ کیلومتر است که همگی از مسیرهای جنگلی و کوهستانی عبور می‌کند، تاکنون بالغ بر ۵۲ کیلومتر از خط تغذیه میرآباد اجرا شده و چهار کیلومتر باقی مانده است،
طبق اعلام شرکت گاز آذربایجان غربی، در صورت مساعد بودن شرایط جوی، تا آخر امسال مشعل گاز در شهر میرآباد روشن می‌شود.
از این پروژه هم تاکنون ۱۱ روستا و شهر نلاس از گاز طبیعی برخوردار شده است.
شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با ۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.
با اتمام عملیات اجرایی این طرح، ۳۰ روستا و ۲ هزار خانوار شهری از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و برخورداری جمعیت شهری این شهرستان نیز به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.
استاندار آذربایجان غربی در بدو ورود به شهرستان سردشت با حضور در مزار شهدای شهر میرآباد، با اهدای گل و قرائت فاتحه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با آرمانهای مقدس شهدای انقلاب تجدید میثاق کرد.
همچنین محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در سفر به شهر میرآباد سردشت، با حضور در منزل شهید محمد شمسی، با خانواده این شهید معزز دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار استاندار آذربایجان غربی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و امنیت ایران اسلامی گفت: شهدا با نثار خون خود، درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و مردم ایران اسلامی و به ویژه استان آذربایجان غربی، آرامش و امنیت پایدار خود را مدیون این مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و خون پاک شهدا هستند.
بازدید سرزده از روند فعالیت‌های مرکز بهداشت میرآباد سردشت، حضور در بازار میرآباد و دیدار با کسبه از دیگر بخش‌های سفر استاندار آذربایجان غربی به سردشت بود.

About Author