رهاشدگی مدیریت شهری، دلیل بسیاری از مشکلات فعلی تبریز است

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر گفت: بسیاری از مشکلات فعلی تبریز به رهاشدگی مدیریت شهری در طول یک‌سال گذشته به وجود آمده است و گویا تبریز مدیری نداشت.
به گزارش ساقی آذربایجان روح اله رشیدی در نشست خبری در خصوص رد یا تایید بحث مشاوره اعضای شورا در انتصاب مدیران شهرداری توسط شهردار اظهار کرد: حد و قائده ای برای این مشورت وجود ندارد، در حالیکه رای اعضای شورا در انتخاب شهردار ۷ به ۶ بود و تفاوت در نگاه وجود داشت، اگر این اختلاف سلیقه را در بحث انتصاب مدیران شهرداری از بین کل کارکنان این مجموعه تعمیم دهیم، چه مشکلاتی پیش خواهد آمد؟!
وی ادامه داد: متاسفانه سیستم شهرداری در ادوار مختلف طوری بوده است که اکنون افراد خوب هم کمتر دیده می‌شود و گویا در بعضی رده‌ مدیران در ادوار مختلف، همه‌ی افراد مشکل دارند مگر اینکه خلافش ثابت شود و فاصله نگاه افراد از اعلی علیین تا اسفل السافلین است.
وی با بیان اینکه شهردار باید مدیران خود را در چارچوب قانون انتخاب کند، افزود: ریشه‌ی بسیاری از اتفاقاتی که در گذشته در شهرداری رخ داده است، به دخالت اعضای شورای شهر در امر انتصابات بر می‌گردد و به همین دلیل شعار ما در ایام انتخابات این بود که که شهرداری نظارت گریز شده است و باید مین‌گذاری‌های موجود را پاک کنیم.
رشیدی همچنین گفت: طبیعی است که وقتی مدیران توسط اعضای شورا انتخاب شود، شهردار نیز از پاسخگویی شانه خالی می‌کند و اعضای شورا نیز فیتیله‌ی مطالبه گری را پایین می‌آورند!
تاثیرگذاری در تصمیمات شورا مهمتر از فعالیت زیاد در فضای مجازی است
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخلاف گذشته که همواره نسبت به مدیریت شهری انتقاد داشت، اکنون مواضع کمتری را اتخاذ می‌کند، گفت: طبیعی است که چون من قبلا مسئولیتی نداشتم، وقتم آزادتر بود و مواضعم را در فضای مجازی و رسانه‌ای منعکس می‌کردم اما اکنون به‌عنوان عضوی از شورا، دادن رأی موافق یا مخالف نسبت به موضوعات مختلف، یکی از راه‌های اعلام مواضعم است؛ فایده ای ندارد در تصمیمات شورای شهر که همانا مربوط به مشکلات شهری است، کوچکترین تاثیری نداشته باشم اما در فضای مجازی فعال باشم.

About Author