مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی گفت: تا چند روز آینده بزرگراه بینالمللی ارومیه_سرو زیر ترافیک می رود.
به گزارش ساقی آذربایجان سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: عملیات راهسازی و ساخت ابنیه فنی در قطعه آخر با سرعت در حال اجرا است و با آسفالت ٣ کیلومتر باقیمانده از بزرگراه بینالمللی ارومیه_سرو در روزهای پایانی آبان ماه بهرهبرداری کامل از این جاده ترانزیتی محقق میشود.
وی افزود: در حال حاضر احداث دوربرگردانها و تقاطع همسطح محور و نیز نصب علائم راهنمایی و هشداردهنده انجام میشود.
حمزه لو ادامه داد: بدون شک، ساماندهی مبادی ورودی پایانههای مرزی آذربایجانغربی از جمله بزرگراه بینالمللی ارومیه_سرو در تحقق نهضت حملونقل به عنوان یکی از اقدامات راهبردی وزارت راه و شهرسازی تعیینکننده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرحهای بزرگ و ملی محسوب میشود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران – تبریز – بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد.
حمزهلو بیان کرد: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی از مزایای مهمی است که با بهره برداری از این بزرگراه تحقق پیدا میکند.
وی ادامه داد: توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جادهای از مهمترین مزایای توسعه این بزرگراه است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی طول بزرگراه بینالمللی ارومیه_سرو را ۵١ کیلومتر اعلام کرد و گفت: تاکنون برای اجرای این جاده ترانزیتی بین المللی افزون بر ۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
عراق، افغانستان، پاکستان، روسیه، هند، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان و امارات متحده عربی، بازارهای هدف صادرات محصولات کشاورزی استان هستند.
فتحی از فعالیت ۱۰۰ شرکت بازرگانی در صادرات محصولات کشاورزی استان خبر داد و افزود: از این تعداد، ۷۰ شرکت در سطح استان فعالیت دارند و تعداد ۳۰ شرکت نیز خارج از استان و در استانهای یزد، خراسان، گیلان و … فعالیت میکنند.
وی در خاتمه در خصوص اهمیت توسعه صادرات نیز بیان کرد: مواردی چون افزایش درآمدهای ارزی، ایجاد فرصتهای شغلی جدید، تقویت بنیه اقتصادی تشکلهای صادراتی، دستیبابی به بازارهای جدید و کاهش هزینههای تولید به سبب تولید به مقیاس اقتصادی و بهره گیری از ظرفیتهای بلا استفاده، از جمله دلایل صادرات هر چه بیشتر محصولات کشاورزی در کشور است.
پست های مرتبط
نفت را به قیمتی میفروشیم که انگار مالدزدی را به حراج گذاشته ایم
بزرگترین ارزبگیران دولتی در ایران را بشناسید!
چقدر دیگر باید فاجعه و بحران در کشور ایجاد کنند، تا چرت ما پاره شود!