روز‌های پایانی اتمام بزرگراه بین‌المللی ارومیه – سرو

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تا چند روز آینده بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو زیر ترافیک می رود.
به گزارش ساقی آذربایجان سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: عملیات راهسازی و ساخت ابنیه فنی در قطعه آخر با سرعت در حال اجرا است و با آسفالت ٣ کیلومتر باقی‌مانده از بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو در روز‌های پایانی آبان ماه بهره‌برداری کامل از این جاده ترانزیتی محقق می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر احداث دوربرگردان‌ها و تقاطع همسطح محور و نیز نصب علائم راهنمایی و هشداردهنده انجام می‌شود.
حمزه لو ادامه داد: بدون شک، ساماندهی مبادی ورودی پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی از جمله بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو در تحقق نهضت حمل‌ونقل به عنوان یکی از اقدامات راهبردی وزارت راه و شهرسازی تعیین‌کننده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران – تبریز – بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.
حمزه‌لو بیان کرد: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی از مزایای مهمی است که با بهره برداری از این بزرگراه تحقق پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: توسعه مبادلات اقتصادی کشور‌های ایران و ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم‌ترین مزایای توسعه این بزرگراه است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی طول بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو را ۵١ کیلومتر اعلام کرد و گفت: تاکنون برای اجرای این جاده ترانزیتی بین المللی افزون بر ۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
عراق، افغانستان، پاکستان، روسیه، هند، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان و امارات متحده عربی، بازارهای هدف صادرات محصولات کشاورزی استان هستند.
فتحی از فعالیت ۱۰۰ شرکت بازرگانی در صادرات محصولات کشاورزی استان خبر داد و افزود: از این تعداد، ۷۰ شرکت در سطح استان فعالیت دارند و تعداد ۳۰ شرکت نیز خارج از استان و در استان‌های یزد، خراسان، گیلان و … فعالیت می‌کنند.
وی در خاتمه در خصوص اهمیت توسعه صادرات نیز بیان کرد: مواردی چون افزایش درآمدهای ارزی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، تقویت بنیه اقتصادی تشکل‌های صادراتی، دستیبابی به بازارهای جدید و کاهش هزینه‌های تولید به سبب تولید به مقیاس اقتصادی و بهره گیری از ظرفیت‌های بلا استفاده، از جمله دلایل صادرات هر چه بیشتر محصولات کشاورزی در کشور است.

About Author