زمین‌های وقفی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: زمین‌های وقفی در استان اردبیل در اختیار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان واقعی قرار می‌گیرد تا در این حوزه تحول اساسی را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده ۱۰ آذر در مراسم راه‌اندازی نخستین واحد پوشاک در جوار امامزاده قاضیلر خلخال اظهار کرد: با ورود بخش خصوصی و در قالب طرح شمیم خدمت اداره کل اوقاف و امور خیریه با هدف حمایت از تولید و اشتغال سعی دارد تا اراضی وقفی و فضاهای موجود در این زمینه را در اختیار سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی قرار دهد.

وی تصریح کرد: در شهرستان خلخال و در جوار امامزاده قاضیلر مجموعه‌ای از کارگاه خیاطی با همراهی ۲۰ نفر از کارآفرینان راه‌اندازی شده که امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش توسعه این کارگاه فرصت اشتغال ۵۰ نفر دیگر فراهم آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یکی از رویکردهای اداره کل اوقاف و امور خیریه را در دوره جدید فعالیت حمایت از بخش تولید و سرمایه‌گذاری‌های مشروع و قانونی توصیف کرد و گفت: نباید زمین‌ها و حتی فضاهای معنوی و ارزشمند امامزاده‌ها بلااستفاده به حال خود رها شود بلکه در همه شهرستان‌ها برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا با همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، زمین‌های وقفی واگذار شده و دیگر فضاهای معنوی بتوان به تقویت جبهه تولید و اشتغال به شکل جهادی اقدام کرد.

ستوده افزود: امروز رسالت همه ما کمک به دولت در تحقق اهداف اشتغالزایی است که در این زمینه در کنار حفظ نیت واقفان، سعی و تلاشمان بر این است تا از سرمایه‌ها و داشته‌های وقفی استان در جهت تقویت نظام تولید، اشتغال و تقویت معیشت درآمد حلال مردم استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خاطر نشان کرد: در استان اردبیل و در مناطق مختلف زمین‌ها و اراضی وقفی و حتی فضاهای موجود در جوار امامزاده‌ها شناسایی شده تا امکان راه‌اندازی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و اشتغال گروهی برای بانوان و آقایان فراهم آید.

About Author