زندگی کودکان کار زنجانی در کنار خانواده‌هایشان

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: همه کودکان کار زنجانی در کنار خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند.
سلمان حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اشتغال‌زایی که در سال ۱۴۰۰ توسط بهزیستی استان زنجان انجام شده است، اظهارکرد: سال گذشته ۶۷۵ شغل توسط بهزیستی استان زنجان ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه مستمری‌های سازمان بهزیستی به‌صورت کشوری پرداخت می‌شود، افزود: طبق اعلام مسئولان بهزیستی کشور امسال مستمری‌های بهزیستی ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.
این مسئول با بیان اینکه در استان زنجان هیچ کودک کاری نداریم که به دلیل مشکلات مالی از تحصیل جا بماند، ادامه داد: کودکان کاری که در استان زنجان به مدرسه نمی‌روند، خودشان مایل به ادامه تحصیل نیستند.
حسینی با بیان اینکه همه کودکان کار استان زنجان شناسایی و تحت غربالگری پزشکی قرار گرفته‌اند،تصریح کرد: خوشبختانه همه کودکان کار استان زنجان در کنار خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند.
سرپرست اداره‌کل بهزیستی استتان زنجان با بیان اینکه ۹۸ موسسه و انجمن تحت‌نظر بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: ۷۳ انجمن و مؤسسه وابسته به بهزیستی استان زنجان غیرانتفاعی است که خوشبختانه در استان موسسات خوب و همکاری داریم.
این مسئول با اشاره به خانه امن بهزیستی استان زنجان، خاطرنشان کرد: زنان خشونت‌دیده با دستور قضایی، خودمعرف یا معرفی اورژانس اجتماعی می‌توانند از خدمات این خانه امن استفاده کنند.

About Author