سد دفاعی کادر بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری در آستانه لبریز شدن قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مجید شیرانی با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان و به‌ویژه پزشکان در بیش از ۱۸ ماه گذشته فداکارانه و باوجود کمبودها و کاستی‌ها در راه مبارزه با بیماری کرونا ایستادگی کردند، اظهار کرد: تا زمانی که عادی‌انگاری‌ها در جامعه ادامه داشته باشد، شاهد روزهای سخت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.
به گزارش ساقی آذربایجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در حال حاضر شاهد روزهای تلخ، سنگین و طاقت‌فرسا در مراکز بهداشتی و درمانی هستیم، بیماری کرونا ترس، دلهره، اضطراب و تنش را در مراکز درمانی ایجاد کرده است، بسیاری از بیماران و همراهان کرونایی به‌علت ناشناخته بودن این بیماری در زمان بستری شدن دچار ترس و اضطراب می‌شوند و این موضوع شرایط خدمت‌رسانی را سخت‌تر می‌کند.
وی با بیان اینکه بیماری کرونا مربوط به یکساعت و یک‌هفته نیست، گفت: طولانی شدن روند بیماری بحران جدی را ایجاد کرده است، پرسنل کادر بهداشت و درمان در بیش از ۱۸ ماه گذشته به لحاظ روحی و روانی شرایط سختی را تحمل می‌کنند و خطر جانی آن‌ها و افراد خانواده‌شان را تهدید می‌کند.
شیرانی گفت: وضعیت چهارمحال و بختیاری از نظر شیوع ویروس کرونا مناسب نیست، از نظر آماری در ابتلا و شیوع در پیک پنجم به قله رسیده‌ایم، به‌نظر می‌رسد مدت ماندن در قله در این پیک طولانی شود، سد کادر بهداشت و درمان در آستانه لبریز شدن قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباید منتظر ممنوعیت‌ و محدودیت باشند، تنها راه غلبه بر موج پنجم کرونا کنترل رفتار خود و دیگران است، اگر فردی رفتار غیربهداشتی از خود نشان می‌دهد، باید به او تذکر بدهیم، باید مسائل مرتب با بهداشت و سلامت با دقت و حساسیت پیگیری شود، همراهی مردم در این برهه بیش‌ترین تاثیر را در شیوع کرونا دارد.

About Author