سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰۰ میلیون ریالی در بخش صنایع‌دستی خراسان شمالی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده در بخش صنایع‌دستی استان در نیمه نخست سال ۷۰۰۰۰ میلیون ریال بوده است.

علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰۰۰ میلیون ریال در بخش صنایع‌دستی استان سرمایه‌گذاری و ۷۸۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان و فعالان این بخش پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین تعداد ۲۲۱ فقره پروانه تولید انفرادی،هفت فقره پروانه تولید کارگاهی، ۶۴ مجوز مشاغل خانگی و ۵۹ فقره کارت شناسایی صنعتگری در تاریخ مذکور صادرشده است.

مستوفیان با اشاره به اهمیت رونق اقتصادی و کسب درآمد در استان، بیان کرد: میزان صادرات خراسان شمالی به بیش از ۵۰ هزار میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی گفت: در خصوص میزان اشتغال‌زایی کارگاه‌های صنایع‌دستی خراسان شمالی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع‌دستی در ۶۱ رشته صنایع‌دستی در سطح استان مشغول به کار هستند.

مستوفیان در پایان با تأکید بر اهمیت آموزش، ارائه خدمات و گسترش صنایع‌دستی گفت: از ابتدای سال تاکنون دو مرکز آموزش ثابت و ۱۱ مرکز آموزش سیار در استان راه‌اندازی شده  و همچنین ۱۱ دوره آموزشی با حضور ۸۸۰ نفر برگزارشده است.

About Author