سفر بی سود و ضرر آقای سرپرست به تبریز

سرپرست وزارت آموزش و پرورش سفر تقریبا بدون حاصلی به تبریز داشته و از رو در رو شدن با رسانه ها و معلمان نیز گریزان شد.

رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش دیروز جمعه سفر کم سر و صدایی به تبریز داشت. کم سر و صدا از آن جهت که برنامه های او بدون حضور خبرنگاران و با انتشار اخبار سفارشی برگزار شد و علت آن نیز قابل پیش بینی بود؛ احتمال مورد سوال قرار گرفتن آقای سرپرست نسبت به تعیین تکلیف سرپرست اداره کل آذربایجان شرقی!

این سفر به تعبیر دانشجو معلمان، نه برای کسی سود داشت و نه برای کسی ضرر. صحرایی ابتدا با اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی که در تبریز حضور داشتند، جلسه برگزار کرد. موضوعات مختلفی از جمله رتبه بندی معلمان در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارشات رسیده، در این جلسه به مساله انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گریز غیرمستقیم زده شد، به طوری که استاندار آذربایجان شرقی به موضوع انتصابات پرداخته و گفت: آقای رئیس جمهور، به استانداران تاکید کردند که با نمایندگان هر استان مشورت هایی صورت بگیرد ولی متاسفانه برخی از نمایندگان حتی در انتصابات یک مدرسه ساده نیز دخالت می کنند.

عابدین خرّم امیدواری خود را نسبت به تغییر مثبت وضعیت آموزش و پرورش در استان ابراز داشت.

این جلسه بدون خروجی خاصی برای استان مخصوصا از جهت بلاتکلیفی وضعیت مدیریت آموزش و پرورش، به پایان رسید.

صحرایی در ادامه از دانشگاه فرهنگیان بدون حضور دانشجویان بازدید کرد و پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به پایتخت بازگشت.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در دیدار خود با سرپرست وزارت آموزش و پروش ضمن ابراز تاسف از وضعیت آموزش و پرورش گفت: انتصاب ۵ وزیر و ۴ سرپرست در ۱۰ سال برای یک وزارت خانه، موضوع عجیبی است.

این در حالی است که نماینده ولی فقیه در استان، در خطبه های نماز جمعه ۱۴ اردیبهشت و دیدار روز پنجشنبه با اعضای کمیسیون آموزش مجلس، نسبت به بی ثباتی در مدیریت آموزش و پرورش استان گلایه کرده بود.

همانطور که ذکر شد، از جمله انتظارات از سفر صحرایی به استان، تعیین تکلیف مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت استان بود اما گویا معادلات چند مجهولی آموزش و پرورش استان با پارامترهایی همچون سهم خواهی برخی نمایندگان مجلس، مطالبات مدیریت استان و سستی وزارت به این راحتی قابل حل نیست!

انتهای پیام/

About Author