سپاه قصدی برای مالکیت مجدد تراکتور ندارد

معاون تربیت‌بدنی سپاه ویژه تبریز با بیان اینکه ما می‌خواهیم فاصله بین ورزش قهرمانی و پایه را پر کنیم، گفت: کاملاً نظام‌مند و با هدفی مقدس که کمک به ورزش استان است پیش می‌رویم.
یاسر نجف‌زاده، معاون تربیت‌بدنی سپاه ویژه تبریز در خصوص تدوین چشم‌انداز ورزشی این نهاد اظهار داشت: سند چشم‌اندازی برای توسعه ورزش بسیج و سپاه تبریز نوشته شده است. یکی از ویژگی‌های خوب تربیت‌بدنی سپاه ویژه تبریز استفاده از کارشناسان جوان است.
وی افزود: با کار کارشناسی در طول ۳ ماه نقاط قوت و ضعف مسیری که برای دستیابی به اهدافمان وجود داشت را بررسی کرده و در نهایت توانستیم سند چشم‌اندازمان را رونمایی کنیم.
نجف‌زاده ادامه داد: باید تشکر ویژه‌ای از شهرداری تبریز به ویژه رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز داشته باشم که حمایت ویژه‌ای از ما داشته‌اند. این تعامل‌ها باعث شد بر اساس سند چشم‌انداز تدوین شده، کارمان را در حوزه ورزش همگانی، قهرمانی و سازمانی پیش ببریم.
حمایت باشگاه مقاومت از استعدادیابی
معاون تربیت‌بدنی سپاه ویژه تبریز در خصوص برنامه‌های این نهاد در راستای استعدادیابی ورزشی در تبریز خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است. خوشبختانه نیروی انسانی قابل توجهی مخاطب ما هستند. در ۲۹۰ پایگاه مسئول تربیت‌بدنی داشته و مخاطب ما حدود ۵۰۰ هزار نفر است. در صورتی که پایگاه‌های ما فعال شوند، محلات ما فعال خواهند شد که این مسئله باعث می‌شود بتوانیم استعدادیابی خوبی داشته باشیم.
وی افزود: اخیراً جام شهید عدالت اکبری را برگزار کردیم که ۲۰۰ تیم و ۳ هزار نفر در آن شرکت کردند. متأسفانه کرونا صدمه زیادی به ورزش زده است. تمام این مسابقات با رعایت پروتکل‌ها انجام شده و اینکه هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان به کرونا مبتلا نبوده‌اند، نشان‌دهنده همین موضوع است.
نجف‌زاده ادامه داد: اکثر مسابقات ما در رده‌های پایه است تا بتوانیم استعدادیابی کرده و در قالب تیم مقاومت از آن‌ها حمایت کنیم. فوتسال، والیبال، ورزش‌های بومی‌و محلی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، تکواندو، تنیس روی میز و… از جمله رشته‌های اولویت‌دار ما هستند. خروجی تمام اقدامات در قالب باشگاه مقاومت قرار می‌گیرد و تنیس روی میز، تکواندو، والیبال و فوتسال ۴ رشته‌ای هستند که باشگاه مقاومت در آن‌ها فعالیت دارد.
می‌خواهیم فاصله بین ورزش قهرمانی و پایه را پر کنیم
معاون تربیت‌بدنی سپاه ویژه تبریز در خصوص فعالیت باشگاه مقاومت در رده‌های پایه اظهار داشت: بعد از مس سونگون فکر نمی‌کنم تیم دیگری به اندازه ما در رده‌های پایه تیم داشته باشد. بحث ما خودنمایی نیست و جزیره‌ای عمل نمی‌کنیم. ما می‌خواهیم فاصله بین ورزش قهرمانی و پایه را پر کنیم. در فوتسال این خلأ را دیده‌ایم و شاهد بودیم که بازیکنانی جوان و حرفه‌ای داریم که به تیم‌های بزرگسالان راه پیدا نمی‌کنند. هدفمان رفع این خلأ است.
وی افزود: سرباز قهرمان و بسیجی قهرمان دو طرحی هستند که سربازان می‌توانند بر این اساس در باشگاه مقاومت حضور پیدا کنند. کاملاً نظام‌مند و با هدفی مقدس که کمک به ورزش استان است پیش می‌رویم.
نجف‌زاده با اشاره به اولویت‌های اخلاقی در باشگاه مقاومت گفت: در فضایی اخلاقی و پهلوانی پیش می‌رویم چرا که جز این انتظاری از ما نمی‌روند. ارکان باشگاه و معاونت ما افرادی تحصیل‌کرده در رشته‌های ورزشی و تخصصی هستند. نزدیک ۱۵ رئیس هیئت ورزشی در دو حوزه خواهران و برادران داریم. در حوزه زیرساخت‌های ورزشی، امکانات خوبی داریم. البته آن‌طور که باید باشد، نیست اما سالن‌های مختلفی در سطح شهر داریم که به صورت برنامه‌ریزی‌شده از آن‌ها استفاده می‌کنیم. آکادمی‌هنرهای رزمی‌بسیج هم به زودی با امکانات قابل توجه و کامل افتتاح می‌شود.
معاون تربیت‌بدنی سپاه تبریز در رابطه با فعالیت آکادمی‌های باشگاه مقاومت تبریز خاطرنشان کرد: آکادمی‌فوتسال باشگاه مقاومت هم فعال است که خوشبختانه بازیکنانی با صلاحیت‌های اخلاقی و فنی تربیت و معرفی می‌کند. آکادمی‌والیبال باشگاه نیز طی یک ماه آتی افتتاح خواهد شد. در بحث آموزش‌های مربی‌گری، داوری و اوقات فراغت هم ورود کرده‌ایم. شعاری که در ابتدا داشتیم و بر اساس آن پیش می‌رویم، “هر پایگاه، یک باشگاه ورزشی” است. طبق هدف‌گذاری‌ها امکانات سخت‌افزاری هم در اختیار این پایگاه‌ها قرار می‌گیرد.
ورود ما به رشته‌های مختلف علمی‌است
وی در خصوص ارتباط و تعامل این نهاد با هیئت‌های مختلف ورزشی به منظور کمک به توسعه هر چه بیشتر ورزش در سطح شهر گفت: به شدت تعامل نزدیکی با هیئت‌های استانی و تبریز داریم. با توجه به هدف‌گذاری‌هایمان، با برخی از فدراسیون‌ها نیز تعامل داریم تا بتوانیم امکانات لازم برای پیشرفت هر چه بیشتر ورزش تبریز را جذب کنیم. تمام هدف‌گذاری ما استعدادیابی و افزایش شورونشاط اجتماعی است و امیدوارم بتوانیم با همراهی و همکاری نهادهای مرتبط دیگر گام موثری در این راستا برداریم.
نجف زاده در رابطه با فعالیت باشگاه مقاومت تبریز در رشته‌های مختلف ورزشی اظهار داشت: ورود ما به رشته‌های مختلف علمی‌بوده و بر اساس ظرفیت‌ها، مربیان و آمایش سرزمینی است. در رشته بسکتبال شاید استعدادهای زیادی نداریم اما در فوتبال، فوتسال، تکواندو، تنیس روی میز و… سوابق خوبی داشته‌ایم.
مدیرعامل باشگاه مقاومت تبریز با اشاره به اهمیت ورزش بانوان خاطرنشان کرد: در بخش بانوان قطعاً در تنیس روی میز، تیراندازی با کمان و تکواندو ورود خواهیم کرد. در لیگ یک نیز در این حوزه‌ها تیم داری خواهیم کرد. نزدیک ۱۲۰ میز برای تنیس روی میز داریم که ظرفیت قابل توجهی است. بنابراین هم زیرساخت داریم، هم آمایش سرزمینی به ما اجازه ورود به بحث تیم داری در این رشته را می‌دهد.
وی افزود: در تیم‌های بانوان فقط بانوان تبریزی و آذربایجان شرقی در باشگاه مقاومت تبریز حضور خواهند داشت چون می‌خواهیم به ورزش استان کمک کنیم و به استعدادهای خوبی که داریم فرصت رشد بدهیم. شاید در فوتبال هزینه‌های زیادی انجام شده اما نتیجه قابل توجهی دریافت نکرده‌ایم. بنابراین باید با نگاهی دلسوزانه به موضوع استعدادهای بومی‌نگاه کنیم.
نجف زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشت مالکیت تراکتور به سپاه پاسداران گفت: در خصوص تراکتور، موضوع بحث کلان مدیریتی است اما تا جایی که من اطلاع دارم، سپاه قصدی برای مالکیت مجدد تراکتور ندارد. امروز نگاه این است که تیم‌های دولتی خصوصی شوند بنابراین فکر نمی‌کنم سپاه به موضوع تراکتور ورود کند. به لحاظ سازمانی، این موضوع به سپاه ویژه تبریز ارتباطی ندارد و مربوط به سیاست‌های کلان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌است‌.
معاون تربیت‌بدنی سپاه تبریز در خصوص سطح فعالیت باشگاه مقاومت تبریز اظهار داشت: به دنبال ورزش حرفه‌ای نیستیم. سطحی که معین کرده‌ایم، سطح لیگ دسته دو و نهایتاً لیگ یک کشور است که در آن‌ها فعالیت خواهیم کرد.
وی افزود: بسیج اولویت ما است اما حوزه کاری‌مان فقط مختص بسیجی‌ها نیست و این فرصت برای تمام علاقه‌مندان برای استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود که به صورت علمی‌به کار گرفته‌شده، وجود دارد. اما می‌خواهیم مرحله‌به‌مرحله و بر اساس توان پیش برویم تا بتوانیم به اهدافی که بر اساس چشم‌انداز تعیین‌شده، دست پیدا کنیم.
نجف‌زاده در پایان گفت: ما پله‌ای برای رشد ورزشکار، مربی، داور و مدیر ورزشی هستیم. محیطی مناسب برای رشد از نظر اخلاقی و فنی مهیا کرده‌ایم تا گروه‌های مذکور برای رشد فرصت داشته باشند. متأسفانه تربیت و پرورش درستی نداشته‌ایم. علمی‌و اخلاقی کار می‌کنیم و نگاه جزیره‌ای نداریم.

About Author