شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری در دانشگاه امیرکبیر اعلام شد

دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور ارتقاء کیفی دوره­‌های دکتری و حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آیین‌نامه داخلی، تعداد محدودی از فارغ‌­التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی‌­ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بدون آزمون پذیرش می­‌کند.

به گزارش ایسنا، بر این اساس، شرایط عمومی برای پذیرش درخواست متقاضیان این دوره، داشتن معدّل حداقل ۱۶ در مقطع کارشناسی­ پیوسته و داشتن معدّل حداقل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان‌­نامه) در مقطع کارشناسی­‌ارشد و همچنین داشتن حدّاقل نمره ۱۸ یا درجه “عالی” و “بسیار خوب” پایان‌­نامه در مقطع کارشناسی­‌ارشد اعلام شده است.

با اعلام دانشگاه صنعتی امیرکبیر،  متقاضیان باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

داشتن مقاله معتبر در نشریه مجله علمی پژوهشی داخلی یا خارجی پذیرفته شده مستخرج از پایان‌­نامه کارشناسی­‌ارشد که نام متقاضی بعد از حذف نام استاد راهنمای پایان­‌نامه کارشناسی‌­ارشد، نفر اوّل باشد.

یک ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش­‌های علمی و صنعتی ایران، یک رتبه اوّل تا سوّم انفرادی یا اوّل گروهی در جشنواره‌­های علمی معتبر بین­‌المللی، داشتن رتبه اوّل تا پانزدهم نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور و یا متقاضیانی که مقطع کارشناسی­‌ارشد خود را در دوره­‌های روزانه و نوبت دوّم دانشگاه­‌های دولتی گذرانده‌­اند و دارای رتبه­‌های اوّل، دوّم یا سوّم و یا جزو ۱۵ درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود هستند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد که تا موعد ثبت­‌نام در مقطع دکتری، تمامی مدارک نهایی کارشناسی­‌ارشد باید ارائه گردد و رشته مورد درخواست در مقطع دکتری باید مرتبط با رشته کارشناسی‌­ارشد باشد و داوطلبان می­توانند حدّاکثر در دو رشته (مرتبط با رشته کارشناسی‌­ارشد) درخواست بدهند.

در اطلاعیه دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمده است که دانش‌­آموختگی در مقطع کارشناسی‌­ارشد تا پایان شهریور ماه قبل از شروع دوره دکتری الزامی است و فقط پرونده فارغ‌­التحصیلان کارشناسی‌­ارشد که تا شهریور ماه ۱۴۰۱ از زمان فراغت از تحصیل آنها کمتر از دو سال گذشته باشد قابل بررسی است.

همچنین مدارک دوره‌­های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، دوره‌­های خودگردان سایر دانشگاه‌­ها (دانشجویان و فارغ ­التحصیلان دوره های خودگردان امیرکبیر که از طریق آزمون کارشناسی­‌ارشد پذیرفته شده­‌اند می­توانند متقاضی شوند)، دانشگاه­‌های غیرانتفاعی، پیام­ نور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان­‌ها، علمی کاربردی، اتباع غیر ایرانی و فارغ­‌التحصیلان کارشناسی‌­ارشد دانشگاه­‌های خارج از ایران، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی­‌ارشد برای ورودی دکتری بدون آزمون، بررسی می­‌شود.

در اطلاعیه دانشگاه صنعتی امیرکبیر راجع به نحوه ثبت­‌نام این متقاضیان آمده است که این افراد باید ثبت نام اینترنتی خود را در بازه زمانی ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ الی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ از طریق سایت اینترنتی pgrad.aut.ac.ir/۳/applicant تکمیل کنند و نیازی به مراجعه حضوری آنها نیست.

هزینه ثبت نام متقاضیان یک میلیون ریال است که همزمان با تکمیل پرونده در سامانه ثبت‌­نام دریافت خواهد شد و وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی­‌گردد.

متقاضیان می‌توانند در صورت داشتن هرگونه سؤال ضروری به آدرسmomtazaut.ac.ir ایمیل بزنند.

About Author