نتایج قرعه‌کشی بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان امروز اعلام می‌شود

مهلت ثبت‌نام در بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان امروز شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد و قرعه کشی آن امروز انجام و از طریق سایت لبیک اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، آخرین مهلت ثبت نام در بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان، صبح روز شنبه ۲۳ بهمن ماه است که این زمان دیگر تمدید نخواهد شد. قرعه کشی امروز انجام و نتایج آن از سامانه جامع عتبات دانشگاهیان در سایت لبیک به آدرس www.Labbayk.ir اعلام خواهد شد.

دانشجویان دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی، دانشگاه های علمی – کاربردی، دانشگاه های نظامی و … در سراسر کشور مجاز به ثبت نام در بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان بودند.

همچنین اساتید دانشگاه ها و کارمندان دانشگاه ها امکان ثبت نام برای سفر به عتبات عالیات دانشگاهیان را داشتند.

قرار است اعزام دانشجویان که پس از ۲ سال وقفه انجام می شود، از اول اسفندماه آغاز شود. طبق برنامه ریزی انجام شده در مرحله نخست در دهه اول ابتدا دانشجویان دختر مجرد، اساتید و کارکنان دانشگاه ها اعزام می شوند و از ۲۱ اسفندماه تا دهم فرودین ۱۴۰۱ دانشجویان پسر، اساتید، کارکنان دانشگاه ها و دانشجویان متاهل به این سفر معنوی اعزام می شوند.

ظرفیت ثبت نام برای این دوره ۶ هزار نفر است که ۸۰ کاروان هوایی و ۴۰ کاروان زمینی برای اعزام زائران دانشجو در نظر گرفته شده است. هزینه سفر هوایی نیز  ۸۵ میلیون ریال، زمینی ۴۵ میلیون ریال و مدت سفر هوایی هفت روزه و زمینی بین هشت تا ۹ روز و ظرفیت کاروان زمینی ۵۰ نفره است.

مدت زمان اقامت دانشگاهیان در سفر به عتبات عالیات سه شب در نجف اشرف، سه شب در کربلای معلی و یک شب در کاظمین خواهد بود. زیارت قبور ائمه اطهار (ع) در سامرا نیز عبوری خواهد بود.

برای انجام این سفر معنوی تلاش بسیاری زیادی انجام شد و با هماهنگی مسوولان صندوق رفاه دانشجویان، وزارتخانه های بهداشت، علوم و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، تسهیلات بسیار مناسبی با شرایط موجود در آیین نامه وام دانشجویی برای دانشجویان درنظر گرفته شده است.

مبلغ وام برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه از سوی بانک ملت برای دانشجویانی که به صورت هوایی به عتبات عالیات اعزام می شوند، ۶۰ میلیون ریال و برای سفرهای زمینی ۳۰ میلیون ریال خواهد بود که دانشجویان پس از قطعی شدن ثبت نام و ارسال اطلاعات زایران به صندوق رفاه دانشجویی یا بانک عامل می توانند وام خود را دریافت کنند.

About Author