شهردار مراغه با حداقل آرا ابقا شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه «مقتومی» در جلسه روز گذشته ابقا شد اما مهر سلب اعتماد اعضای شورا بر پیشانی شهردار خواهد ماند و ایشان حداقل حامی را در بین اعضا دارد.

«حسین شیخ‌فرجی» اظهار داشت: شهردار در مورد این ۶ نفر ادعا می‌کند که قرارداد آنان پروژه‌ای و موقت است اما سئوال‌کنندگان از شهردار معتقدند که این تعداد به شکل دایمی ماندگار خواهند شد و باید روال استخدام را طی می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون نیز هیچیک از نیروهایی پروژه‌ای شهرداری قطع همکاری نشده است، اضافه کرد: سئوال‌کنندگان از شهردار می‌گویند این روال غلط در زمینه جذب نیروهای پروژه‌ای باید اصلاح، و وضعیت استخدامی نیروهای سابق نیز ساماندهی شود.

به گفته وی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی نیز طی ابلاغ نامه‌ای جذب نیرو در شهرداریها به هر شکل و تحت هر عنوانی را ممنوع کرده است.

وی با بیان اینکه مجوز استخدام در شهرداری مراغه از سوی وزارت کشور صادر شده و حدود ۱۰ نفر نیروی جدید طی ماه‌های آینده از طریق آزمون جذب خواهند شد، تصریح کرد: کیفی‌ترین نیروهای شهرداری آنانی هستند که از طریق آزمون استخدامی وارد این مجموعه شده‌اند و شورای ششم نیز به دنبال جذب نیروهای کیفی در شهرداری است.

وی در پاسخ به این سئوال که در پشت‌پرده این استیضاح چه موارد دیگری بیان می‌شود؟ اظهار داشت: عمده ‌رین ایرادی که برخی از اعضای شورا به «مقتومی» وارد می‌دانند، نحوه مدیریت وی بر نیروی انسانی است و آنان شهردار را مقصر چنددستگی در بین کارمندان و اعضای شورا به شمار می‌آورند.

به گزارش ایرنا شورای ششم مراغه هفت عضو اصلی دارد و ریاست آن را در زمان حاضر «رضا عسکری» عهده‌دار است.

About Author