شهردار مراغه برکنار شد

«محمد مقتومی» چهل‌ و هفتمین شهردار مراغه در پی یک جلسه استیضاح ۶ ساعته که تا بامداد امروز، سه‌شنبه به طول انجامید، بالاخره پس از چند ماه کش و قوس در شورا برکنار شد.

در این جلسه استیضاح پرحاشیه که حساسیت بسیاری از مسئولان رده بالای شهرستان و اهالی را برانگیخته بود، پنج نفر از اعضای شورای اسلامی ششم مراغه با برکناری «مقتومی» موافقت و ۲ عضو دیگر مخالفت کردند.

«بهمن محمودی» از اعضای شورا در این جلسه به عنوان شهردار بعدی انتخاب شد اما از آنجایی که وی جزو کادر شهرداری نیست و روند اداری انتخاب وی به عنوان شهردار چهل‌ و هشتم باید طبق قوانین جاری انجام شود، مدیریت شهرداری به صورت موقت و به عنوان سرپرست به «شهرام مروتی» سپرده شد.

«رضا عسکری» رئیس شورای اسلامی شهر مراغه پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، علت استیضاح شهردار را انحراف بودجه و ضعف در مدیریت منابع مالی و سرمایه‌های انسانی بیان کرده بود.

قرار است «حسین شیخ فرجی» به عنوان سخنگوی فعلی شورای ششم، تا ساعتی دیگر با خبرنگاران شهرستان درباره علت برکناری «مقتومی» از شهرداری گفت‌وگو کند.

به گزارش ایرنا پیش از این و در ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۱ نیز جلسه استیضاح «مقتومی» به دلیل «استخدام ۶ نفر در شهرداری» برگزار و آرای مخالفان به حدنصاب دوسوم نرسیده بود تا وی با کسب سه رای موافق در برابر چهار رای مخالف تا شامگاه گذشته ابقا شود.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه در خطبه‌های هفته گذشته نماز جمعه این شهرستان نیز با توجه به حاشیه‌هایی که استیضاح «مقتومی» در فضای مجازی ایجاد کرده بود، به مجموعه مدیریت شهرداری تذکر داد و از آنان خواست تا مصالح شهر را در نظر بگیرند.

شهرداری کهن‌شهر مراغه در سال ۱۳۰۷ شمسی تاسیس شد و اکنون نقش محوری در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این شهر باستانی بر عهده دارد.

About Author