صف های طولانی نان غیر قابل توجیه است/ سهمیه آرد آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها کمتر است!

به گزارش ساقی آذربایجان، دستور جلسه اول شورای شهر تبریز بررسی مشکلات موجود در امر تهیه و توزیع آرد و نان بود.
“علی جعفری آذر” فرماندار کلانشهر تبریز ابتدا ضمن توضیحی از وضعیت آرد و نانوایی های سطح شهر، گفت: مشکلی بنام کمبود نان در تبریز نداریم و مردم هر چه نان بخواهند وجود دارد و از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد.
وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا سال ۸۸ دولت های مختلفی که بر سر کار آمده اند نظارت متفاوتی را بر اجرای قیمت نان داشته اند و این قیمت تا ۸۸ تک نرخی بوده است و با اجرای هدفمندی یارانه ها، قیمت آرد آزاد شد و تا سال ۹۳ این روند ادامه داشته است.
جعفری آذر توضیح داد: از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، قیمت آردی که ۲۵۰۰ تومان بود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان شد.
وی افزود: در شهرستان تبریز بیش از ۲ هزار نانوایی به دستگاه های جدید کارتخوان مجهز شده اند و در دو دوسال اخیر قیمت نان افزایش پیدا نکرده است.
سپس “عباسوند” رییس اتحادیه نانوایان با ارائه مشکلاتی که وجود دارد تصریح کرد: در سه منطقه شهری مشکل داریم، شهرک خاوران بدون هیچ مکان خدماتی است و هیچ کس رغبت به سرمایه‌گذاری ندارد، شهرک مرزداران و نصر نیز نوعی از این مشکل را دارند.
سپس “رسول برگی” رییس شورای شهر با انتقاد از وضعیت توزیع نان، گفت: صف های طولانی نان برای مردم غیر قابل توجیه است.
وی افزود: مردم برای خرید ۲۰ قرص نان باید مدت طولانی در صف نان باشند.
برگی اضافه کرد: با توجه به برخی از آمار هایی که داریم نشان از این است که نظارتی وجود ندارد.
وی گفت: فرماندار باید چاره کند و نظارت را قوی کند، میترسم که بگویم که احتمال نفوذ وجود دارد تا مردم ناراضی شوند، باید برای این مسائل چاره اندیشی شود.
رییس شورای شهر تبریز تاکید کرد: بروکراسی فرایند توزیع نان به نانوایان امین باید کاهش یابد، از ظرفیت بسیج در این زمینه باید استفاده کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق گفته مسئولین نان استان، سهمیه آرد استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها کمتر است! باید نمایندگان در این رابطه تلاش کنند.
انتهای پیام/

About Author