صنایع دستی اردبیل شهرت بین‌المللی دارد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنایع دستی استان اردبیل برند مشهور جهانی و بین‌المللی دارد و اصالت تکرار نشدنی است.
عزت‌الله ضرغامی در جریان بازدید از غرفه‌های صنایع دستی در اردبیل اظهار کرد: از ۳۷۰ رشته صنایع دستی در کشور، بیش از نیمی از این آثار در استان اردبیل تولید می‌شود و تلاش بر این است تا صنعتگران و فعالان این حوزه مورد حمایت جدی قرار گیرند.
وی ظرفیت هنر صنعت صنایع دستی را در استان اردبیل بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: از بین ۱۴ شهر و روستای ثبت جهانی در حوزه صنایع دستی، دو شهر عنبران و اصلاندوز نیز با ثبت ورنی و گلیم در جایگاه ممتازی قرار دارند.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در رقابت با سایر کشورها که در حوزه صنایع دستی شهرت فراگیر دارند، تمام تلاش ما بر این است تا با حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه صنایع دستی و اصالت تولید بتوانیم عرصه صادرات را تقویت کنیم.
ضرغامی اهمیت حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان رشته‌های مختلف صنایع دستی را در استان اردبیل یادآور شد و افزود: تلاشمان بر این است تا شرایطی را در رشته‌های مختلف صنایع دستی به ویژه عمده شاغلان این بخش زنان و بانوان فراهم کنیم تا تنوع تولید و کیفیت آن ارتقا یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در استان اردبیل اقدامات خوبی در توسعه کارگاه‌های گروهی صنایع دستی، صدور پروانه تولید و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی تدارک دیده شده و در این راستا در نیمه دوم سال نیز حمایت‌های وزارت میراث فرهنگی در این استان تقویت خواهد شد.
ضرغامی پوشش بیمه‌ای صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی را یادآور شد و اضافه کرد: توسعه کمی و کیفی تولیدات صنایع دستی در کنار حمایت از فعالان این بخش در ارائه خدمات متنوع می‌تواند زمینه‌ساز تقویت بیشتر فعالیت‌ها در این حوزه حوزه باشد.

About Author