صنایع هیچ حمایتی از تیم های ورزشی استان زنجان نمی کنند

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: صنایع هیچ حمایتی از تیم های ورزشی استان زنجان نمی کنند.
علی خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه به استناد قانون، دولت اجازه کمک به تیم‌های حرفه‌ای را ندارد، به همین خاطر در جریان سفرهای استانی هیئت دولت نیز این اتفاق رخ نمی‌دهد، گفت: تیم‌های حرفه‌ای باید از طریق باشگاه‌های خصوصی و صنایع مورد حمایت قرار گیرند که متاسفانه در استان زنجان این رغبت در صنایع برای حمایت از تیم‌های ورزشی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه با چند شرکت خصوص رایزنی‌هایی را در راستای حمایت از تیم‌های ورزشی استان داشته‌ایم اما متاسفانه هیچ نتیجه‌ای از این مذاکرات برای حمایت از تیم‌های ورزشی استان حاصل نشده است، گفت: این موضوع جزو برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان است تا شرکت‌هایی که در استان مستقر بوده و فعال هستند و از همه مهم‌تر این توان را در خود می‌بینند که در این حوزه ورود پیدا کنند، جلساتی برگزار خواهیم کرد.
خلیلی با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها این اداره‌کل در این راستا رایزنی با صاحبان صنایعی است که قادر به حمایت از ورزشکاران استان برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی هستند، تصریح کرد: چرا که این اقدام باعث خواهد شد ورزشکاران با انگیزه مضاعفی در این رویداد بزرگ آسیایی حضور داشته باشند که امیدواریم تعصب استانی را در صنایع برای حمایت از ورزش استان داشته باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گریزی به حمایت‌های صورت گرفته از ورزش توسط صنایع در سایر استان‌ها زد و اظهار کرد: در استان کرمان شاهد استقبال صنایع از ورزش هستیم، به همین خاطر چندین تیم از این استان در لیگ‌های برتر حضور دارند.
خلیلی با ابراز تاسف از اینکه در توزیع اعتبارات نیز ناعدالتی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: اکثر صنایع استان زنجان خصوصی است، به همین خاطر اعتبارات کمتری به این بخش تزریق می‌شود و همین امر باعث شده است تا صنایع رغبت و توان کمک به ورزش را نداشته باشند که وزارت صمت باید رویکرد خود را در این زمینه تغییر دهد.
وی با اشاره به اینکه برای شروع کار می‌توان امتیاز یک تیم دسته دو فوتبال را برای استان خریداری کرد، گفت: این اقدام در نهایت ۵ میلیارد تومان برای صنایع هزینه دارد که البته ما این را هزینه نمی‌بینیم، در عوض اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز زیرساخت‌های لازم را در اختیار این تیم‌ها قرار خواهد داد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان یادآور شد: با این حال معتقدیم تیم فوتبال باید از رده‌های پایین شروع کرده و از دسته‌های پایین به لیگ بالا صعود کند؛ چرا که غالب بازیکنان بومی خواهند بود و زمانی این کار ارزشمند خواهد بود که در ترکیب این تیم نیمی از بازیکنان بومی استان باشند.
خلیلی در خصوصی برنامه‌های این اداره‌کل برای دو ماه باقی مانده از سال، اظهار کرد: بیشترین رویداد ورزشی مربوط به مسابقات انتخابی تیم‌های ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی است که در همین راستا استان زنجان نیز تمرکز خود را معطوف حضور حداکثری زنجانی‌ها در این دوره از مسابقات کرده است.

About Author