ضرورت تدوین سند آمایش صنعتی اردبیل

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل حسین پیرمؤذن اظهار کرد: استاندار سابق اردبیل با ۱۱ سال تلاش و کوشش در استان در سمت‌های معاونت عمرانی و استانداری اردبیل سعی کرد تا به مسیر توسعه استان شتاب بیشتری بخشیده و روند تحولی را به شایستگی ایجاد کند.
به گزارش ساقی آذربایجان وی با بیان اینکه در این ۱۱ سال بهنام‌جو منشأ اثر، خیر و برکت برای این استان بوده است، تصریح کرد: امیدواریم راه سخت و دشواری که استاندار سابق آغاز کرده، استاندار جدید با قوت و قدرت پیگیری کرده و امر مبارکی که در مسیر تهیه آمایش صنعتی استان برداشته شده در این دوره به سرانجام برسد.
پیرمؤذن به افزایش ۳۰ درصدی صدور جواز تأسیس در چهار سال اخیر اشاره کرد و افزود: یک‌هزار و ۵۰۰ پروانه جواز تأسیس در سال‌های اخیر در استان اردبیل به همت استاندار سابق صادر شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان اردبیل همواره در وصول مطالبات رتبه اول و پرداخت تسهیلات جایگاه ۲۴ تا ۲۷ کشوری را داشت در حالی که در چهار سال اخیر رقم پرداختی تسهیلات با یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع دو برابر نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.
پیرمؤذن اضافه کرد: کار خوبی که در این دوره آغاز شد تفکیک پرداخت تسهیلات بانک‌ها به طرح‌های زیربنایی نظیر سدها، راه‌ها و راه آهن با سهم صنعت و تولید بوده که به صورت تفکیکی مورد توجه بانک‌ها قرار گرفت.
پیرمؤذن بیان کرد: در تحولات بخش گردشگری نیز به رغم فعالیت‌های زیربنایی به ویژه احداث پیست‌های اسکی، احداث هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف و رونق گردشگری زمستانی به دلیل شرایط کرونایی ما چندان این فعالیت‌ها را به عینه مشاهده نکردیم که به محض بهبود شرایط کرونایی استان اردبیل می‌تواند در این بخش جز استان‌های مقصد سفر و گردشگری باشد.
وی حل مشکل فرودگاه اردبیل و انجام پروازهای مستقیم از مناطق مختلف را جز ضرورت‌های توسعه استان برشمرد و افزود: برای حضور سرمایه‌گذاران و هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی توسعه فرودگاه اردبیل و راه‌اندازی ایرلان‌های بومی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل از استاندار جدید اردبیل خواست تا به سرعت سند آمایش صنعتی استان را تهیه و تدوین کرده و در کنار آن حمایت همه‌جانبه را از صنعتگران، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران انجام دهد.

About Author