ضرورت پیشگیری از تصرف حریم بسترها در آذربایجان شرقی

رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان شرقی بر ضرورت پیشگیری از تصرف حریم بسترها در استان تاکید کرد.
به گزارش ساقی آذربایجان، موسی خلیل‌الهی در مراسم معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خداآفرین گفت: حریم بستر رودخانه‌ها به دلیل ارزش افزوده‌ای که دارد، بیش‌تر مورد طمع سودجویان است و با همکاری ضابطان قضائی باید پیش از ساخت و ساز از تصرف آن جلوگیری شود چرا که تخریب و قلع و قمع سازه‌ها افزون بر هدر رفت مصالح موجب آسیب زیست محیطی می‌شود.
وی ادامه داد: شتاب‌بخشی به روند اجرای احکام و کاهش فاصله بین ارتکاب و کشف و برخورد، قرینه‌ی اجرای عدالت است و افزون بر آثار تأدیبی مجرم، موجب فرهنگ‌سازی و پیش‌گیری از وقوع جرم نیز می‌شود.
خلیل الهی افزود: رونق واحدهای تولیدی کمک زیادی به کاهش جرایم می‌کند و از آن‌جایی‌که آسیب‌های اجتماعی سر منشأ اغلب جرایم است، با حمایت از واحدهای تولیدی و کمک به از سرگیری فعالیت و عدم تعطیلی واحدها از بیکاری و فقر جامعه جلوگیری شده و بدین‌ترتیب این اقدام به طور غیر مستقیم در پیش‌گیری جرم هم مؤثر واقع می‌شود.
اعتماد عمومی به دستگاه قضائی سرمایه قوه‌ی قضائیه است
جمیل خانی، دادستان سابق و رئیس جدید دادگستری خداآفرین نیز در این آئین با بیان این‌که دادگستری خداآفرین تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، انعطاف دارد، انعطاف را متفاوت از انفعال دانست.
وی با تأکید بر این‌که اعتماد عمومی به دستگاه قضائی سرمایه‌ی قوه‌ی قضائیه است، به تشریح عملکرد خود در دوره تصدی دادستانی عمومی و انقلاب خداآفرین پرداخت.
خانی سپس گفت: تکریم ارباب رجوع، برخورد قاطع با تصرف اراضی ملی، حمایت از واحدهای تولیدی، برخورد جدی با مخلین نظم و امنیت عمومی جامعه، داشتن ملاقات عمومی روزانه و تعامل با اعضای شورای تأمین، ادارات و اهالی از اصول کلی و برنامه‌های من بوده و خواهد بود.

About Author