واحد‌های تولیدی در کجوار در بیشتر موارد بدون پروانه احداث شده اند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: واحد‌های تولیدی در کجوار در بیشتر موارد بدون پروانه احداث شده اند و کاربری آن‌ها نیز نیاز به تغییر دارد.
به گزارش ساقی آذربایجان، آقای رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آلودگی کجوار و مسائل مربوط به واحد‌های تولیدی آن مطرح شد و گفت: برای ساماندهی واحد‌های تولیدی این منطقه باید از طریق شهرداری اقدام شود و دولت نیز حمایت لازم را انجام دهد. همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان نیز باید طبق تبصره یک ماده یک تکلیف کاربری این واحد‌ها را مشخص کند.
آقای علیلو دادستان تبریز نیز در این جلسه گفت: ما آماده همکاری برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی در کجوار هستیم.
با توجه به اینکه در کجوار واحد‌های تولیدی زیادی فعالیت می‌کنند و بخش قابل توجهی از تولیدات، اشتغال و صادرات نیز مربوط به این واحدهاست لذا باید بازنگری‌هایی در ارتباط با مسائل این منطقه صورت گیرد.
برای حل مشکلات منطقه کجوار به ویژه مسائل زیست محیطی آن باید تصمیمی گرفته شود که هم از اشتغال و تولید حمایت شود و هم به مسائل زیست محیطی توجه شود.
آقای کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر در مورد هیچ کالایی در استان کمبود نداریم.
مردمی سازی یارانه‌ها باعث افزایش قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه می‌شود و حدف ارز ترجیحی نیز قانونی است مصوب که اجرا شده است.

About Author